به گزارش اکونا پرس،

علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل سابق باشگاه استقلال معتقد است جدایی 18 بازیکن از استقلال به این تیم ضربه خواهد زد و مدیران باید تلاش می‌کردند تا نفرات کمتری از این تیم جدا می‌شدند.

* شرایط استقلال را در حال حاضر چطور ارزیابی می‌کنید؟

شرایط استقلال را خوب می‌بینم. بازیکنان و کادر فنی جدید تلاش می‌کنند تا پیش از شروع فصل به هماهنگی بسیار خوبی دست پیدا کنند. آقای فتحی هم گفته بهتر از پاتوسی را به استقلال می‌آوریم پس می‌توان به آینده استقلال امیدوار بود.

* اما نزدیک به 18 بازیکن از استقلال جدا شدند. در زمان مدیریت شما هم چنین چیزی وجود داشت؟

یک دوره یادم می‌آید که نزدیک به 13 بازیکن جدا شدند که حتی من به مربی وقت هم گفتم نتیجه این اتفاق خوب نخواهد بود. تعویض زیاد بازیکن به تیم لطمه می‌زند و مهم این است که بازیکنان کنار یکدیگر به هماهنگی بیشتری دست پیدا کنند. هر چقدر بازیکن کمتر جدا شود به صلاح تیم خواهد بود.

* در بعضی از پست‌ها استقلال نفر جایگزین ندارد؟

خب این خیلی بد است. در هر پست باید دو بازیکن داشته باشد به خصوص اینکه استقلال نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم خواهد بود. آنها باید در سه جبهه بجنگند و باید بازیکنان همگی در یک سطح بالا باشند.

* وضعیت چشمی و علی کریمی هم هنوز مشخص نیست. این به ضرر استقلال است؟

چشمی که گفته است فصل بعد به دنبال لژیونر شدن است و نمی‌خواهد در ایران بازی کند اما امیدوارم تکلیف علی کریمی هرچه زودتر مشخص شود زیرا او باید در فصل بدنسازی شرکت می‌کرد تا در اواسط فصل از نظر بدنی به مشکل نخورد.

* نظرتان در خصوص استعفای خطیر چیست؟

خطیر خیلی استعفا می‌دهد و این اصلا خوب نیست. استقلال مشکلاتی دارد و همه هم آن را می‌دانند. ما هم که بارها از ایشان حمایت کردیم و گاهی اوقات هم نقد می‌کنیم. فوتبال همین است این استعفاها باعث نگرانی هواداران می‌شود. هر روز یک خبر بحرانی از این تیم بیرون می‌آید. استعفاها هفته‌ای دو، سه بار شده است! من پنج سال هست که از استقلال بیرون آمده‌ام و به خاطر چک‌هایی که آن موقع کشیدم حساب‌هایم بسته شده است حتی ماشینم هم توقیف شد اما هیچ‌وقت اعتراضی به این موضوع نداشتم چون می‌دانستم یک طرف این اتفاقات قهرمانی بوده است. من یک نفر بودم اما وقتی تیم نتیجه می‌گرفت میلیون‌ها هوادار استقلال خوشحال می‌شدند.

* چرا هر وقت هوادار برای اعتراض به باشگاه استقلال می‌رود می‌گویند که آنها از طرف شما آمده‌اند؟

متاسفانه هر وقت می‌خواستند بدهی کسی را ندهند می‌انداختند گردن من می‌گفتند در زمان مدیریت من بوده است. الان که بدهی‌ها بیشتر از گذشته است. آن موقع من سه میلیارد می‌گرفتم اما اینها الان 60 میلیارد پول می‌گیرند. فتح‌الله‌زاده یک روز می‌تواند به هواداران خط بدهد، همیشه که نمی‌تواند چنین کاری بکند. در خیابان هم که مردم ما را می‌بینند اعتراض می‌کنند. مردم خیابان را هم من اجیر می‌کنم؟! در ورزشگاه هواداران لطف می‌کنند و مرا تشویق می‌کنند، یعنی من به همه آنها پول داده‌ام؟! هوادار پولکی نیست، این را بدانید. من اگر پول داشتم چک‌هایم را پاس می‌کردم تا ممنوع‌الخروج نشوم.

* شایعه شده ماجدی و منزوی هم در آستانه استعفا دادن هستند؟

اینها اگر استعفا بدهند فاجعه است.

منبع: ایلنا