به گزارش اکونا پرس،

امیررضا واعظی آشتیانی مدیرعامل سابق استقلال معتقد است مسائل درونی یک باشگاه باید شفاف‌سازی شود و مردم و افکار عمومی دچار سوءتفاهم نشوند البته وی می‌گوید مدیران باید زمانی که در مسند کار هستند دست به افشاگری بزنند نه اینکه وقتی رفتند همه را مقصر قلمداد کنند.

نظرتان در خصوص نشست خبری معاون سابق استقلال که به‌نوعی افشاگری بود چیست؟

به نظر من کارد به استخوان خطیر رسیده بود که چنین مسائلی را مطرح کرد. البته در مدیریت ورزشی افراد باید در زمان مسئولیتشان به‌صراحت مسائل را عنوان کنند نه اینکه بعد از رفتن دست به افشاگری بزنند. متأسفانه در جامعه مدیریتی ما این مسئله کمتر دیده می‌شود امیدوارم مدیران ما به سمتی بروند که در هر جایگاهی هستند موارد را شفاف بگویند.

ایشان اعلام کرده که یکی از اعضای هیئت‌مدیره خواستار رفتن شش بازیکن از تیم شده است؟

ابتدا باید بگویم برخی از مسائل دلیلی ندارد که رسیدگی شود به نظر شما وقتی یک عضو هیئت‌مدیره می‌گوید شش نفر نباشد باید ببینیم این حرف کارشناسی است یا خیر باید قبول کنیم اتفاقات عجیبی در مجموعه استقلال در حال افتادن است این هیئت‌مدیره هم با یکدیگر هماهنگ نیستند آن‌ها منافع باشگاه برایشان در اولویت نیست به نظر من در انتخابات هیئت‌مدیره وزارت ورزش احساسی عمل کرده است و درواقع باند و گروه و تشکیلات خودشان آوردند و انتخاب اعضا بر اساس شایستگی نبوده است.

نقش فتحی به‌عنوان مدیرعامل در اتفاقات اخیر چیست؟

فتحی باید قبول کند درزهای استقلال خیلی بازشده است و باید آن را کنترل کنند نکته جالب این است که کسانی که با دستمال کثیف شیشه پاک می‌کردند الان از مجموعه استقلال و مدیریت انتقاد می‌کنند کسانی که سابقه خریدن داوران در استقلال دارند نمی‌توانند انتقادی به این مجموعه داشته باشند آن‌ها اگر حرف حق را هم بزنند کسی قبول نمی‌کند. دهه 90 چالش مدیریتی استقلال بوده پرحرف‌ترین اعضای هیئت‌مدیره در این دهه حضور داشتند آن‌قدر حرف می‌زنند که گاهی حرف‌هایشان با یکدیگر تناقض دارد و همین باعث می‌شود که مطبوعات و رسانه‌ها سوژه‌سازی کنند.

خطیر مدعی شده قراردادش 200 میلیون تومان بوده است آیا در زمان مدیریت شما این‌چنین قراردادهایی بسته می‌شد؟

هر مدیر یک روش کاری را دارد ایشان گفته قراردادش فلان تومان بوده اما یک ریال هم نگرفتم البته فتحی باید در خصوص اتفاقات اخیر شفاف‌سازی کند من اگر مدیرعامل استقلال بودم کسی چنین حرف‌هایی را می‌زد واکنش نشان می‌دادم و پیگیر می‌شدم آیا مسائل عنوان‌شده صحت دارد یا خیر؟

معاون سابق انتقادهایی را هم به مدیران پیشین کرده است؟

خب، برخی انتقادها درست است به‌طور مثال ترانسفورهایی درگذشته صورت گرفته و خیلی از بازیکنان در آن زمان به کشورهای اروپایی می‌رفتند آن پول‌ها چه شده است آیا برای باشگاه ساختمانی خریداری‌شده یا ورزشگاهی احداث‌شده هیچ‌کدام از این اتفاقات هم که نیفتاده پس این پول‌ها چه شده است آن موقع بازیکن هم قیمتی نداشته است که بگوییم خرج خرید بازیکن شده است.

به نظر شما استقلال می‌تواند با استراماچونی در لیگ امسال موفق شود؟

امیدوارم این اتفاق بیفتد بازیکنان خوبی جذب شدند و اردوی خوبی هم در خارج کشور برگزارشده است باید منتظر باشیم تا لیگ شروع شود.

خیلی‌ها می‌گویند استقلال بزرگ‌تر ندارد؟

من ابتدا یک مسئله‌ای را بگویم زمانی که خودم در استقلال مدیر بودم یک کاری انجام داده بودم و آن‌هم این بود که  نیمکت استقلال با بازیکنان داخل زمین زیاد تفاوت نداشتند یک‌مشت ستاره جمع‌کردن دلیل موفقیت نیست نمونه‌اش هم تیم‌های فولاد و استقلال خوزستان است که درگذشته بدون ستاره قهرمان شدند. این بازیکنان بزرگ تیم هم باید بالاخره روزی می‌رفتند.

منبع: ایلنا