به گزارش اکونا پرس،

سرمربی محبوب و ترکیه‌ای سابق پرسپولیس و پاس برای چهارمین بار به ایران آمد و بار دیگر هدایت یک تیم قرمزپوش را بر عهده گرفت. او تلاش دارد تا تراکتور را دوباره به یکی از مدعیان اصلی قهرمانی تبدیل کند. او در صحبت‌هایش گفت که ترسی از رقابت با سرمربی استراماچونی و کالدرون ندارد.

مصطفی دنیزلی، سرمربی جدید تراکتور که انتقاد زیادی به تاخیر در برگزاری لیگ برتر دارد. او معتقد است یکی از آماده‌ترین تیم‌های حاضر در لیگ ایران در اختیارش قرار گرفته و تیمش می‌تواند یکی از مدعیان اصلی قهرمانی باشد.

این سرمربی در گفت‌وگو با ایسنا درباره مسائل مختلفی صحبت کرد که شرح  صحبت‌های او را در پایین می‌خوانید:

*تیم شما نسب به بسیاری از رقبایتان تمریناتش را زودتر شروع کرد. تاخیر ایجاد شده در شروع لیگ، تیم شما را اذیت نمی‌کند؟

از همان ابتدا که انتخاب شدم و باتوجه به برنامه‌ای که داشتیم، تمرینات خود را خیلی زود آغاز کردیم و حتی به اردوی ترکیه هم رفتیم. من انتظار چنین تاخیری را برای آغاز لیگ نداشتم و این قطعا به ضرر تیم من است. این تاخیر باعث می‌شود که برنامه تیمم تغییر کند و حتی مسابقات با فشردگی برگزار شود که باعث مصدومیت بازیکنان می‌شود.

*چه راهکاری برای این مسئله دارید؟

ما الآن وسط مشکل هستیم. تاریخ شروع لیگ از ۲۷ جولای (پنجم مرداد) به یک آگوست (دهم مرداد) تغییر کرد و به تازگی مشخص شده است چه روزی قرار است، بازی افتتاحیه برگزار شود. من بازیکنان خوبی دارم که می‌توانم در بازی‌های مختلف از آن‌ها بازی بگیرم اما در کل فشردگی برای هیچ تیمی خوب نیست و باعث سردرگمی می‌شود.

*تعداد بازیکن زیاد برای لیگ‌های فشرده خوب است اما آیا این مربی را برای نیمکت‌نشین کردن ستاره‌ها در بعضی دیدارها اذیت نمی‌کند؟

هر مربی دوست دارد که بازیکنان زیادی داشته باشد و بتواند از انگیزه آن‌ها در رقابت برای حضور در ترکیب اصلی استفاده کند. من هم از این قضیه مستثنی نیستم و در هر بازی بهترین بازیکنانم را به میدان خواهم فرستاد. ما هدف بزرگی داریم که تلاش می‌کنیم به آن برسم و با قدرت در لیگ برتر و جام حذفی حاضر شویم.

*یکی از رسانه‌ها خبر از لغو حضور دو مهاجم خارجی در تراکتور داد. آیا این پایان نقل و انتقالات تیم است؟

خیر. ما قصد داریم دو بازیکن را در فرصت باقی مانده جذب کنیم. تراکتور دو مهاجم نخواهد گرفت بلکه دو بازیکن خواهد گرفت که یکی از آن‌ها مهاجم نوک خواهد بود. شرایط جذب بازیکن سخت و بعضی‌ها قیمت زیادی دارند و بعضی دیگر از بازیکنان نیز تمایلی برای حضور در ایران را ندارند. این دو موضوع کار ما در پنجره نقل و انتقالات سخت کرده است.

*لیگ سختی در پیش رو است و تراکتوری‌ها آرزوی قهرمانی در لیگ ایران را دارند. آیا قولی برای قهرمانی می‌دهید؟

من قولی برای قهرمانی نمی‌دهم اما تیمم با تمام تلاش در لیگ برتر و جام حذفی به میدان خواهد رفت و هدف ما قهرمانی در هر دو جام است. من قبلا هم گفتم که لیگ یک ماراتن طولانی است و برای موفقیت قهرمانی لازم است همه از جمله بازیکنان، کادر فنی و مدیران باشگاه تلاش کنند روی موفقیت تیم تمرکز کنند.

*در چند سال اخیر، تیم‌هایی توانسته‌اند در لیگ ایران قهرمان شوند که بهترین عملکرد دفاعی را داشتند. این کار را برای تیم شما که بازی‌های هجومی را ارائه می‌دهد، زنگ خطر نیست؟

فلسفه بازی تیم‌های من نمایش بازی‌های هجومی و است که این اگر با ۳ امتیاز همراه شود، می‌تواند عامل قهرمانی باشد. من دوست دارم تیم‌هایم هجومی بازی کنند اما این به این معنا نیست که ما دفاع را رها کنیم و تاکتیکی در مواقع حملات حریف نداشته باشیم. تیم قهرمان باید تلفیقی از حمله و دفاع خوب باشد و من سعی می کنم تراکتوری با این شرایط راهی میدان کنم. من به بازیکنانم اطمینان دارم و مطمئن هستم و فصل رویایی را با تراکتور پشت سر خواهیم گذاشت. هدف ما داشتن یک تراکتور خوب است تا زمانی که هواداران این تیم یا فوتبال دوستان ایرانی بازی تراکتور را ببینند از آن لذت ببرند.

*شما تازه به ایران برگشته‌اید و باید برای قهرمانی با دو مربی خارجی جدید لیگ ایران یعنی گابریل کالدرون آرژانتینی و آندره‌آ استراماچونی ایتالیایی رقابت کنید. ارزیابی شما از این موضوع چگونه است؟

من ایران را به چند دلیل انتخاب کردم و اینجا را تمجید می کنم زیرا ابتدا این که من را این‌جا خیلی دوست دارند و دوم این که من هم این کشور را خیلی دوست دارم. خاطرات خوبی در پرسپولیس و پاس داشتم. دوستان ایرانی زیادی دارم که اکنون یا مربی یا بازیکن هستند. بعضی از بازیکنانی که با آن‌ها دوست بودم و کار کردم، الآن مربی و رقیب من شده‌اند. کادر خوبی داریم که شامل باتجربه‌ها و جوان‌ها می‌شود و با آن‌ها وارد یک رقابت سخت شده‌ایم. رقیبان خوبی داریم که فقط در طول ۹۰ دقیقه رقیب ما هستند و تا ابد رفیق ما خواهند بود. این دو مربی هم انسان‌های با ارزشی هستند و ترسی از رقابت با آن‌ها ندارم بلکه این رقابت جذاب خواهد بود و هر کدام از ما برای موفقیت تیم‌مان تلاش خواهیم کرد. ان دو تیم های خوبی دارند اما تیم من بهتر از همه است و این موضوع به کیفیت فوتبال ایران کمک می کند.

*دو دستیار شما یعنی ناصر صادقی و ساکت الهامی پس از مدت کوتاهی جدا شدند و هنوز دستیار ایرانی جایگزین آن‌ها نشده است.

من تمام هم و غمم را برای تراکتور و تمام تمرکزم را روی این کار کردن با تیم خواهم گذاشت. هر کسی که بتواند مانند من فکر کند، با من ادامه خواهد داد که این تفکرات تنها برای موفقیت تراکتور است. مردم به این نگاه نمی‌کنند که چه کسی موفق است بلکه به این توجه می‌کنند که این موفقیت‌ها چگونه به وجود می‌آید.

*شایعه‌ای در رسانه‌ها مبنی بر جعل امضای شما توسط همسرتان مطرح شد که این مسئله ممکن است شما را از تراکتور دور کند. آیا چنین چیزی صحت داشت؟

من این موضوع را تکذیب می‌کنم و می‌گویم این خبر درست نبود. من کارم را با تراکتور به نحو احسن انجام خواهم داد و نتایج درخشان در انتظار ما خواهد بود.

*حرف آخر؟

هواداران تراکتور به تیم من اطمینان داشته باشند زیرا ما برای موفقیت تراکتور تلاش خواهیم کرد و هدف ما خوشحالی این مردم خواهد بود.