به گزارش اکونا پرس،

امیرقلعه نویی، سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان در ارتباط تلفنی با برنامه ورزش و مردم گفت: هر چقدر که شما می‌گویید سپاهان مهم است به همان اندازه به ما می‌تازند!. البته اگر کاری انجام شده و تلاشی صورت گرفته مطمئنا فقط مربوط به من نبوده و همه ارکان باشگاه سپاهان تلاش کردند. باید از دوستان که در سازمان لیگ زحمت می‌کشند تشکر کنم. افرادی که در خود فوتبال کار می‌کنند برای فوتبال تعیین کننده نیستند و باید از جای دیگری استعلام بگیرند و اگر مسائلی به وجود می‌آید به خاطر این است که دوستان اختیار تام ندارند.

او ادامه داد: من از 10 سال پیش گفتم تا زیرساخت‌ها را درست نکنیم پیشرفت نمی‌کنیم اما به من حمله کردند که کار بلد نیست و ایراد می‌گیرد. خدا را شکر الان مشخص شد که حرف‌های من 10 سال پیش کارشناسی شده بوده است. ما باید سخت گیری کنیم که همه باشگاه‌ها مثل تیم‌های مدرن بشوند. باید به این سمت برویم که فوتبالمان بر اساس زیرساخت‌هایمان پیشرفت کند و این پیشرفت مقطعی نباشد. به عنوان مثال در بحث ورود خانم‌ها سخت‌گیری می‌شد که انشاالله اینطور نباشد. انشاالله این مسائل حل می‌شود.

سرمربی سپاهان در خصوص آماده سازی این تیم گفت: ما بر اساس تقویم پیشنهادی سازمان لیگ تمرینات‌مان را شروع کردیم. یک تیم پیش از شروع فصل به 6 هفته نیاز دارد اما ما الان داریم وارد هفته یازدهم می‌شویم که فرسایشی شده اما به هر حال کاری کردیم که در شرایط مسابقه باشیم. شرایط تیمی‌مان خوب است. باید از دکتر عظیمیان، هیأت مدیره باشگاه و همچنین شخص مسعود تابش که تمام مؤلفه‌های یک مدیرعامل کامل را دارد تشکر کنم. 

امیر قلعه‌نویی بیان داشت: در یارگیر سعی کردیم تیم سایه درست کنیم. کاری که در تراکتورسازی و استقلال انجام دادیم. در استقلال نورافکن و محسن کریمی را معرفی کردم. یک تیم سایه و جوان باید داشته باشیم. معدل سنی تیم را پایین آوردیم و تیم سپاهان نسبت به سال گذشته باکیفیت‌تر است. بازیکنان ما تجربه خوبی دارند و یقینا کیفیت بهتری نسبت به سال گذشته پیدا کردند. بازیکنانی که جدید جذب کردیم می‌توانند نقاط ضعف ما را پوشش دهند.

سرمربی سپاهان درباره شایعه جذب امید نورافکن و امید ابراهیمی گفت: هر مربی دوست دارد این دو بازیکن باکیفیت را داشته باشد. اگر نهایی شود آن را اعلام می‌کنیم. آیا تیمی وجود داردکه این دو بازیکن را نخواهد؟ هر دو بازیکنان خود من بودند. امید نورافکن را از جوانان به استقلال آوردم. امید ابراهیمی از شهرداری بندرعباس به استقلال آوردم. ما برنامه‌ای دادیم و باشگاه آن را پیگیری می‌کند.

سرمربی سپاهان در مورد میدان دادن به بازیکنان جوان گفت: ما یک گروه داریم که لیگ یک را رصد می‌کند. رضا میرزایی عصای دست ما خواهد بود. هافبکی داریم به نام یاسر سلیمانی و همچنین ابوالفضل عکاشه که در آینده از آنها حرف‌های زیادی خواهید شنید. بازیکنان دیگری را هم به باشگاه‌های دیگر دادیم که بروند دیکته‌شان را بنویسند و غلط‌شان گرفته شود. همین محمد نادری را از مقاومت آوردم. به نساجی رفت و پس از آن از اروپا و پرسپولیس سر درآورد. امیدوارم امسال لیگی داشته باشیم که در آن عدالت برقرار باشد.

قلعه‌نویی در مورد اینکه آیا در ابتدای فصل پیشنهادی از باشگاه استقلال برای هدایت این تیم داشت، گفت: اصلا چنین چیزی نبود. من استقلال را دوست دارم اما اینجا راحت هستم. از مردم خوب اصفهان تشکر می‌کنم. اگر هم پیشنهادی بود یقینا دوست داشتم در سپاهان بمانم چون نهالی که کاشتم را دوست دارم میوه آن را به دست بیاورم.

سرمربی طلایی پوشان در مورد آراء کمیته انضباطی گفت: این حکم برای من جای تعجب است. کاش جناب حسن‌زاده هم روی خط بودند. ایشان خودش و خانواده‌آش را جای من و خانواده‌ام بگذارد. صد هزار نفر به من توهین کردند اما من خویشتنداری کردم و سعی کردم اوضاع را آرام کنم و کسی نمی‌تواند منکر این شود. چرا باید یک جلسه محروم شوم و چرا باید 40 میلیون جریمه شوم؟ این جز حب و بغض هیچ چیزی دیگری نیست. قانونی در سال 96 و 97 تصویب شد که قبل از صدور رای کتبا یا شفاها دفاعیات طرف را هم بشنوند اما در هیچ کدام از این احکام دفاعیات ما گرفته نشد. اگر با من حب و بغض دارند بر سر تیمم خالی نکنند. سیاوش یزدانی صحبتی کرد و محروم شد. آیا در مورد بقیه بازیکنان و تیم‌ها این اتفاق افتاد؟‌ اگر با قلعه‌نویی حب و بغض دارید چرا بر سر تیمش خالی می‌کنید؟ ما روز گذشته در کلاس توجیهی داوری به آقای ممبینی گفتیم ما فقط در داوری عدالت می‌خواهیم. تیم‌های شهرستانی به جز عدالت هیچ انتظار دیگری ندارند. امیدوارم فوتبال ما عدالت محور باشد و حب و بغضی در آن نباشد. باید همه را به یک چشم ببینند و در احکام‌شان دستورات بالا دستی نباشد.

وی در پایان گفت:‌ همه ما ایرانی هستیم و باید به آن افتخار کنیم. در فوتبال ما باید عدالت حاکم باشد و توقع داریم دقت بیشتری شود. من برای شما فیلمی می‌آورد که در 5 بازی یک داور برای تیم ما اشتباه سوت می‌زند. اشتباه در یک یا دو بازی قابل قبول است اما در 5 بازی چطور؟ امیدوارم فوتبال ما به سمتی برود که عدالت محور باشد.