به گزارش اکونا پرس،

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد هروویه میلیچ مدافع اهل کرواسی سرانجام قرارداد خود را با باشگاه استقلال به امضا می رساند و به دومین بازیکن خارجی این فصل آبی پوشان تبدیل می شود. پروسه نهایی شدن انتقال این مدافع هافبک چپ پای کروات بسیار پرنوسان و پرحاشیه بود اما در پایان طرفین به توافق رسیدند.
میلیچ که پیش از این سابقه حضور در تیم های هایدوک اشپیلت و ایسترای کرواسی، جورگاردن سوئد، روستوف روسیه، المپیاکوس یونان، فیورنتینا، ناپولی و کروتونه ایتالیا را دارد حالا در اولین تجربه غیر اروپایی خود باید برای یکی از پرطرفدارترین تیم های ایرانی بازی کند.
اما در سوی مقابل این بازیکن ۳۰ ساله، چهل و ششمین بازیکن خارجی تاریخ باشگاه استقلال خواهد بود. پیرکارلو دروازه بان لهستانی در دهه ۲۰ و ۳۰ شمسی اولین خارجی استقلال بود و ۴۴ سال بعد رافت قلی اف آغازگر حضور پرتعداد بازیکنان خارجی در این تیم پایتخت نشین بود. آبی پوشان تا به اینجا بازیکنانی از کشورهای لهستان، آذربایجان، برزیل، کویت، عراق، صربستان، گرجستان، کامرون، پرو، ترینیداد و توباگو، استرالیا، بولیوی، بورکینافاسو، ارمنستان، آلمان، مراکش، ازبکستان، سنگال، مقدونیه، نیجریه، گینه بیسائو، آفریقای جنوبی، مالی و کرواسی داشته اند.
میلیچ اولین کروات باشگاه استقلال نخواهد بود. پیش از او آبی پوشان تهرانی یک بازیکن کروات دیگر هم داشته اند که اصلا خاطرات خوبی از او ندارند. پروپیچ مهاجمی بود که در لیگ پانزدهم به استقلال آمد تا مشکلات خط حمله تیم پرویز مظلومی را حل کند اما نتوانست گره گشا باشد. با این حال مشکل اصلی او وقتی بود که از استقلال رفت و طلب ۳۰ هزار دلاری اش تا نزدیک به ۵۰۰ هزار دلار افزایش پیدا کرد و تا چند روز پیش آبی ها را تا آستانه محرومیت از پنجره نقل و انتقالات پیش برد.
با این حال استراماچونی و هواداران استقلال امیدوارند میلیچ بتواند خاطرات تلخ پروپیچ را به دست فراموشی بسپرد. ماته دراگه چوویچ، لئوناردو مساریچ، ایگور پراهیچ، لوکا ماریچ و بوژیدار رادوشوویچ مهمترین بازیکنان کروات لیگ برتر بوده اند که نفر آخر هنوز در پرسپولیس مشغول به فعالیت است. باید دید میلیچ چه خروجی برای فوتبال ایران خواهد داشت.