به گزارش اکونا پرس،

تیم فوتبال تراکتور با جذب کوین فورچونه مهاجم فرانسوی لیست بازیکنان خارجی را برای لیگ نوزدهم تکمیل کرد و خرید یک بازیکن داخلی هم منوط به نظر دنیزلی است. به هر حال عملکرد نقل و انتقالاتی سرخپوشان تبریزی را مورد بررسی قرار دادیم که از نظر خواهیم گذراند. اتفاقاتی که سال گذشته رخ داد باعث شد تا باشگاه تراکتور در نقل و انتقالات تابستانى لیگ نوزدهم سیاست جدیدی را در پیش بگیرد. بر اساس سیاست جدید، توانایی فنی بازیکنان، تنها اولویت تراکتوری‌ها نبود، آن‌ها برای جذب بازیکنان جدید سراغ گزینه‌هایی رفتند که کمترین حاشیه را داشته و احتمال ایجاد حاشیه در طول فصل از سوی آن‌ها  بسیار اندک بود. این تصمیم برای جلوگیری از حضور بازیکنان بی انضباطى، چون آنتونی استوکس و لی اروین اتخاذ شد که علی رغم بار فنی بالا، شرایطی را ایجاد کردند که به هیچ عنوان به صلاح باشگاه تراکتور نبود و ضربه‌های سختی به بدنه تراکتور نوپای خصوصی شده وارد ساختند.

وسواس تراکتوری‌ها در خرید بازیکنان خارجی 

خرید‌های خارجی تراکتور با وسواس بیشتری نسبت به خرید‌های داخلی جذب باشگاه شدند. مازولای برزیلی، اولین خرید خارجی تراکتور در نقل و انتقالات تابستانى بود. این مهاجم در شرایطی به تراکتور پیوست که دنیزلی چند روز او را در تمرینات مورد آزمایش قرار داده بود. در آخرین روز‌های منتهی به آغاز لیگ نوزدهم، شاهد حضور دومین بازیکن خارجی در تراکتور بودیم. دنیزلی که با وسواس بالایی ده‌ها بازیکن خارجی را مورد بررسی قرار داده بود، میمبلا را به باشگاه معرفی کرد تا این هافبک تهاجمی نیز سرخ پوش شود. با توجه به نیاز مبرمی که به مهاجم وجود داشت، سومین خرید خارجی تراکتور هم در پست مهاجم بود. همزمان با برگزاری اولین بازی تراکتور در لیگ نوزدهم، خبر توافق این باشگاه با کوین فورچونه منتشر شد. این مهاجم با سابقه بازی در لیگ‌های دسته دو و سه فرانسه به تراکتور پیوست.

مهاجم فرانسوی  تراکتور گران قیمت ترین بازیکن لیگ برتر 

در حالی که تراکتوری‌ها از کوین به عنوان گران‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر یاد می‌کنند و  سایت ترانسفر مارکت ارزش مادی این بازیکن را یک و نیم میلیون دانسته و او را سومین بازیکن گرانقیمت حال حاضر لیگ برتر ایران معرفی کرده، رسانه‌های فرانسوی رقم قرارداد کوین با تراکتور را ۵۰۰ هزار یورو تخمین زده اند.

جذب مظاهری و خانزاده جز اقدامات خوب تراکتور 

جذب محمدرضا خانزاده و رشید مظاهری در اولین روز‌های نقل و انتقالات تابستانى یکی از اتفاقات خوبی بود که مدیریت باشگاه تراکتور آن را رقم زد. مظاهری ملی پوش جانشین فروزانی شد که به بدترین شکل ممکن از تراکتور کنار گذاشته شده بود. او در کنار اخباری، دروازه تراکتور در لیگ نوزدهم را بیمه کرده و دنیزلی دغدغه‌ای از این بابت ندارد. خانزاده نیز در حالی به تراکتور پیوست که پس از جدایی طیبی و عبدالله زاده، خرید مدافع وسط از نان شب هم برای تراکتور واجب‌تر بود. مسیح زاهدی نیز به عنوان یک مدافع وسط دیگر به تراکتور پیوست. مدافع جوان ماشین سازی در لیگ هجدهم پس از حدود ۲ ماه تمرین با تراکتور و در آستانه آغاز لیگ برتر ۹۸-۹۹ به دلایل مسائل مالی و نبود اطمینان از حضور در ترکیب اصلی، علی رغم مخالفت دنیزلی، تراکتور را ترک و به تیم سابقش ماشین بازگشت.

 شکاری را تراکتور شکار کرد 

یکی دیگر از خرید‌های خوب تراکتور در نقل و انتقالات تابستانى، رضا شکاری جوان بود. این بازیکن پس از فسخ قرارداد با روبین کازان در آستانه پیوستن به پرسپولیس قرار داشت، اما به یک باره سر از تراکتور در آورد. بحث برانگیز‌ترین خرید تابستانی تراکتور، بی تردید شکاری است. بلافاصله پس از تراکتوری شدن شکاری، سعید آذری، مدیرعامل وقت باشگاه ذوب اهن این انتقال را غیرقانونی دانسته و به شکاری هشدار داد که عواقب بدی در انتظارش است. باشگاه تراکتور با رد این ادعا اعلام کرد که خطری از این بابت شکاری و این باشگاه را تهدید نمی‌کند. البته هفته گذشته آذری اعلام کرد که فیفا به زودی رای خود در مورد شکاری را اعلام خواهد کرد.

جدایی ۳ بازیکن سرباز بدترین اتفاق نقل و انتقالاتی تراکتور

جدایی سه سرباز از تراکتور، بدترین اتفاق نقل و انتقالاتی سرخ پوشان بود. دانیال اسماعیلی فر، مهدی مهدی پور و احسان پهلوان، سه بازیکن ذوباهن بودند که برای گذراندن دوران خدمت سربازی به تراکتور پیوستند. در پایان لیگ هجدهم، دوران سربازی این سه بازیکن نیز به پایان رسید. تراکتوری‌ها تلاش زیادی کرده و دست به اقدامات بسیاری زدند تا مانع از جدایی این سه بازیکن شوند، اما باشگاه ذوب آهن به هیچ عنوان قصد از دست دادن سه بازیکن خود را نداشت.

علاوه بر این باشگاه تراکتور توانست سه بازیکن تیم ملی از جمله مسعود شجاعی، احسان حاج صفی و اشکان دژاگه را حفظ کند و مانع جدایی آنها شود و این موضوع جزء اتفاقات خوب نقل و انتقالاتی این تیم تبریزی بود. 

به هر حال تیم فوتبال تراکتور توانست با حمایت مالی زنوزی بازیکنان شاخص و مطرحی را در نقل و انتقالات جذب کند و باید دید این تیم تبریزی با حضور این بازیکنان می تواند به رویای شیرین قهرمانی دست یابد یا نه! 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان