به گزارش اکونا پرس،

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص ویدئو منتشر شده اخیر از صحبت‌هایش که در ارتباط با محرومیت خبرنگاران در صورت پرسش سوال‌های نامرتبط از مسئولان فوتبالی کشور واکنش نشان داد و عنوان کرد: واقعیت این است فدراسیون فوتبال برای ۱۸۰ نفر از همکاران رسانه‌ای در همان روزی که ویدئو منتشر شد جلسه هم اندیشی برگزار شد تا تعامل خوبی بین همه ما شکل بگیرد.

او ادامه داد: از ۹ صبح تا ۶:۳۰ عصر در مورد تعاملات رسانه‌ای و آموزش در این زمینه با حضور پیشکسوتان و یک نماینده از‌ «ای اف سی» صحبت و رایزنی‌های خوبی انجام شد. به این موضوع توجه کنید من خودم یکی از اعضای رسانه هستم و پیش از این که رئیس فدراسیون باشم در رسانه فعالیت می‌کردم. من به هیچ عنوان قصد ندارم رسانه را محدود کنم.

تاج همچنین خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی بحثی تحت عنوان خشونت در ورزشگاه‌ها را مطرح کرد. من در ویدئویی که پخش شد فقط در مورد این اتفاق حرف زدم، اما صحبت هایم به طور کلی پخش نشد. در ادامه صحبت هایم که مربوط به خشونت در ورزشگاه‌ها می‌شد آوردم که حتی صحبت‌های مسئولان می‌تواند تنش زا باشد، بنابراین در فوتبال، صحبت‌های سرمربیان تیم‌ها قبل و بعد از بازی باید ۱۵ دقیقه در نظر گرفته شود که فقط و فقط در خصوص بازی پرسش و پاسخ صورت گیرد. ما قانونی برای محدود کردن رسانه‌ها به مدت ۴ سال نداریم. یکی از رسانه‌ها سوال غیرمرتبط از‌ «ای اف سی» پرسید و حالا از طرف این ارگان محروم شده است و کارت براش صادر نمی‌شود. من نگفتم که رسانه‌ها به مدت ۴ سال محروم قطعی می‌شوند، چرا که صحبت‌های من اصلا به طور کامل پخش نشد. موضوع به این شکل صحت ندارد.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص احتمال حذف سرخابی‌ها از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: آقایان گرشاسبی، درویش و حقوقدانی، چون برادران در حال بررسی این پرونده هستند. باز هم اگر رای صادر شد و مدارک باشگاه‌ها کامل نبود، مجددا اعضای این ۲ باشگاه می‌توانند به حکم صادره اعتراض داشته باشند تا سایر پیشکسوتان فعال در فدراسیون مجددا حکم را بررسی کنند.

وی افزود:، هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در کمیته تعیین وضعیت بدهی دارند، اما پرسپولیس بخش بیشتری را پرداخت کرده است. از بدهی پرسپولیسی‌ها تنها ۲۹۰ میلیون مانده و استقلال بابت صدور مجوز حرفه‌ای ۳ میلیارد و در بخش کمیته تعیین وضعیت هم ۳ یا ۴ میلیون باید پرداخت کند.

تاج در مورد توپ‌های رقابت‌های لیگ برتر که توسط سازمان لیگ در مسابقات استفاده می‌شود توضیح داد: حق مدیران و بازیکنان فوتبالی است که به توپ‌ها اعتراض کنند، حتی به همکارانم در سازمان لیگ گفته ام اگر اعتراضات در این زمینه بالا بود به سمت تعویض توپ‌ها پیش روند. اما در هر دوره‌ای که توپ فوتبال در رقابت‌های لیگ برتر عوض شد، همین مشکلات و اعتراضات در ابتدای رقابت‌ها بوده است.

او همچنین در خصوص طرح جدید لباس تیم ملی اظهار کرد: برخی در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ گفتند طرح لباس ما مثل زیرپیراهنی است! در ادامه، اما بعنوان شکیل‌ترین لباس مسابقات انتخاب شد. اما حالا اسپانسر پیراهن تیم ملی عوض شده و به زودی از طرح رونمایی خواهد شد.