به گزارش اکونا پرس،

آرش برهانی کاپیتان و مهاجم سابق استقلال معتقد است بازیکنان جدید استقلال نیاز به هماهنگی دارند تا بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند. او همچنین در مورد دربی پیش‌بینی کرد که بازیکنی باید در دربی به میدان برود که اهمیت این بازی را بداند.

قبول دارید استقلال در دو هفته اول شرایط خوبی نداشته است؟

قطعاً استقلال آن تیمی که انتظار می‌رفت، نبوده است. البته تیم استقلال بازی به بازی بهتر می‌شود و در بازی دوم خود بهتر از دیدار اول بود. امیدوارم استقلال در ادامه بتواند به شرایط خوب گذشته بازگردد.

 خیلی‌ها معتقدند جدایی تعداد زیاد بازیکنان روی نتایج استقلال تاثیرگذار است؟

البته نباید از کنار این موضوع به سادگی گذشت که 15 بازیکن از استقلال جدا شده‌اند و نفرات جدید نیاز به زمان دارند تا با هم هماهنگ شوند. نقاط ضعفی در تیم وجود دارد که باید برطرف شوند. استقلال نیاز به پلی‌میکر دارد و جایگزین خوب برای پاتوسی پیدا نشده است. هر تیمی باید طراح بزرگ داشته باشد تا به تیم نظم بدهد.

 فکر می‌کنید استراماچونی در استقلال موفق شود؟

بعد از مدت‌ها یک مربی بزرگ به ایران آمده است و باید شرایطی فراهم کنیم که بتواند به موفقیت برسد. کسی که با امکانات باشگاه بزرگی مثل اینترمیلان کار کرده است، باید امکانات کافی را در اختیار داشته باشد. یا باید دنبال این مربی نمی‌رفتیم و اگر رفتیم باید امکانات لازم را برای او فراهم کنیم.

اما او واکنش‌های عجیبی از خودش نشان می‌دهد؟

این مسئله به شرایطی که برای او فراهم کرده‌ایم و امکاناتی که در اختیارش گذاشته‌ایم، برمی‌گردد. پیش از آغاز لیگ، یکسری اعتراضات از استراماچونی دیدیم که نشان می‌داد از شرایط موجود راضی نیست. این مسائل روی شرایط روحی و روانی استراماچونی تأثیرگذار بوده است. یک مربی وقتی ناراحت و ناراضی باشد، تمرکز لازم را نخواهد داشت.

تبریزی و دیاباته هم نتوانستند عملکرد خوبی در خط حمله استقلال داشته باشند؟

دیاباته نیاز به زمان دارد. او مهاجمی بوده که در لیگ فرانسه بازی کرده و از تجربه کافی برخوردار است. فکر می‌کنم در چند هفته آینده قطعا شرایطش بهتر خواهد شد. در مورد تبریزی هم باید بگویم که او مهاجم ششدانگ و خوبی است و با توجه به انتظاراتی که از او بالاست، باید هرچه زودتر خودش را با شرایط وفق دهد تا بتواند گلزنی کند. به اعتقاد من زوج این دو می‌تواند امسال گلهای زیادی را به ثمر برساند.

 دربی هم نزدیک است. پیش‌بینی‌تان از این بازی چیست؟

دربی یک بازی خاص است و بازیکنی می‌خواهد که بتواند با شرایط این بازی کنار بیاید. به نظر من بازیکنان استقلال اگر بتوانند اهمیت این بازی را درک کنند می‌توانند در دربی به موفقیت برسند. البته استراماچونی و کالدرون دو مربی هستند که اولین دربی خود را پشت‌سر می‌گذارند و برای رسیدن به موفقیت در این بازی تمام تلاششان را انجام می‌دهند.