به گزارش اکونا پرس،

سایت فدراسیون جهانی جودو با انتشار خبری رسمی از تعلیق تمامی فعالیت های فدراسیون جودوی ایران خبر داده و نوشته است: «جودوی ایران از همه مسابقات، همچنین فعالیت‌های اداری و اجتماعی که زیر نظر این ارگان جهانی یا اتحادیه‌ها و انجمن‌های وابسته به آن برگزار می‌شود محروم است.»
موضوع تعلیق جودوی ایران از مدت ها قبل توسط ویزر، رییس فدراسیون جهانی این رشته کلید خورده بود و حتی چند ماه قبل قرار بود این اتفاق بیفتد، اما با ورود صالحی امیری به عنوان رییس کمیته ملی المپیک ایران و رایزنی او با فدراسیون جهانی این مساله چند ماه به تعویق افتاد.
در هفته های اخیر و بعد از اتفاقاتی که در مسابقات جهانی توکیو برای سعید ملایی رخ داد، پیش‌بینی می شد که فدراسیون جهانی با توجه به موضعی که در قبال این مساله گرفته، رای به تعلیق جودوی ایران بدهد.

 


آن ها اعتقاد دارند مسئولان جودوی ایران، ملایی را مجبور کردند تا به عمد برابر حریف بلژیکی خود شکست بخورد تا به فینال و مبارزه با نماینده رژیم صهیونیستی نرسد. این ادعا البته توسط سرمربی تیم ملی ایران رد شده و بعد از این اتفاقات هم سعید ملایی دیگر به ایران بازنگشت.
البته اظهارات سعید ملایی بعد از رفتن به آلمان هم قطعا در این ماجرا بی تاثیر نبوده، اما از سوی دیگر مسئولان فدراسیون جودو، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در هفته های اخیر علیه ویزر موضع گرفتند.
مسئولان ایرانی معتقدند رییس فدراسیون جهانی جودو علیه ایران شیطنت هایی را صورت داده و این موضوع در نامه اعتراضی به اطلاع IOC هم رسیده است.
با این حال در شرایطی که 10 ماه بیشتر به المپیک 2020 باقی نمانده و جودوکاران ایرانی باید برای کسب سهمیه المپیک تلاش کنند، فدراسیون جودوی ایران از تمام فعالیت های بین المللی تعلیق شده است.