به گزارش اکونا پرس،

در ادامه رقابت‌های دومین روز کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۹، که در نورسلطان پایتخت قزاقستان در حال برگزاری است،  یونس امامی  نماینده وزن ۷۰ کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان در سومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی برابر کوجیرو شیگ دارنده مدال برنز جوانان آسیا ۲۰۱۸ از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان در همان تایم نخست و با نتیجه قاطع ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. امامی برای رسیدن به فینال باید از سد کایپانوف از قزاقستان بگذرد.

امامی پیش از این در مبارزه نخست مقابل اریگلنت پریزرنی از آلبانی به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۱۱ بر یک به برتری رسید و در دومین مبارزه و در مرحله یک هشتم نهایی نیز برابر الامان دوگدوربیک از قرقیزستان به روی تشک رفت و با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید.

در وزن ۹۲کیلوگرم که یک وزن غیرالمپیکی است،  علیرضا کریمی  دارنده ۲ مدال برنز جهان در دومین مبارزه و در یک چهارم نهایی برابر به مصاف ساگالیوک از اوکراین به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۱۲ بر ۲ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. کرمی برای رسیدن به فینال باید از سد علی‌خان جبرییل‌اف از روسیه بگذرد.

کریمی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس برابر روبه ‌آن از مولداوی به برد قاطع ۱۲ بر یک دست یافت و راهی یک چهارم نهایی شد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که یک وزن المپیکی است،   یدالله محبی  در سومین مبارزه و در یک چهارم نهایی برابر الکساندر خوتسیانیوسکی از اوکراین و دارنده مدال برنز بازی‌های اروپایی از اوکراین به روی تشک رفت و در یک مبارزه نزدیک با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. محبی برای اینکه بتواند در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند باید منتظر صعود رقیبش به فینال باشد.

محبی پیش از این در دور نخست برابر دورجخاند از مغولستان ۶ بر یک به برتری رسید و در دومین مبارزه نیز مقابل گویازدوفسکی دارنده ۲ مدال برنز جهان از آمریکا به روی تشک رفت و با نمایشی زیبا به برتری ۵ بر ۲ رسید.

رقابت‌های نیمه نهایی بعد از ظهر امروز(جمعه) برگزار می شود.

اما در وزن المپیکی ۷۴ کیلوگرم  رضا افضلی  در دور نخست برابر خیندری گارزون کابالرو از کوبا به میدان رفت و با ارائه یک نمایش ضعیف با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورد و با توجه به شکست ۱۰ بر ۶ این کوبایی در دور بعد مقابل بکزاد عبدالرحمانوف ازبک و دارنده ۲ برنز جهان، افضلی وداع زودهنگامی از این رقابت‌ها داشت و سهمیه المپیک را نیز از دست داد.

همچنین در وزن ۵۷ کیلوگرم  رضا اطری  ضمن صعود به رده بندی موفق به کسب سهمیه المپیک شد اما  امیر محمد یزدانی  در وزن ۶۵ کیلوگرم از دور رقابت ها حذف شد. اطری بعد از ظهر امروز(جمعه) برای کسب مدال برنز جهان به مصاف کومار راوی از هند می‌رود.