به گزارش اکونا پرس،

محمد مومنی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم درباره شکست یک بر صفر استقلال مقابل پرسپولیس در دربی 90 اظهار داشت: کسانی که در استقلال بر مَسند کار هستند به زعم خودشان زحمت زیادی کشیده‌اند، اما وقتی این زحمات خروجی ندارد آدم نباید دو دستی میزش را بچسبد. واقعاً من به هواداران استقلال دست مریزاد می‌گویم، چون بیش از اندازه پشت تیم‌شان بودند، ولی استقلال آن‌طور که باید به محبت آنها پاسخ نداد.

وی افزود: استراماچونی با یک عده نام‌های بسیار بزرگ مواجه است و این نام‌های بزرگ نیاز به زمان دارند تا در استقلال جا بیفتند. متأسفانه هنوز نام‌ها در استقلال رشد و توسعه روانی پیدا نکرده‌اند.

بازیکن پیشین تیم استقلال در ادامه با انتقاد از بی‌برنامگی این تیم در دربی تصریح کرد: من واقعاً متأسفم کسی که در لیگ ایتالیا مربیگری کرده تیمش نمی‌تواند یک موقعیت گل خلق کند. صد رحمت به مربیان داخلی خودمان. حداقل به خاطر اعتبار خودشان می‌گویند یک موقعیت درست کنید. نمی‌شود که این همه نام با میلیاردها تومان قرارداد داخل زمین باشند، اما یک موقعیت ایجاد نکنند. تیم پیشکسوت ما بیشتر از استقلال موقعیت ایجاد می‌کند. وقتی شما در یک بازی بزرگ نمی‌توانید اصول دفاعی را رعایت کنید، پس چه کاری می‌خواهید انجام دهید؟ پیراهن استقلال بر تن خیلی‌ها بزرگ بود. نمی‌گویم این بازیکنان شایستگی این  پیراهن را ندارند، اما از آمادگی روانی به دور هستند. 99 درصد ضربه پنالتی باید گل شود. من به عنوان یک مهاجم می‌گویم، پنالتی باید 99 درصد گل شود، اما در دربی یک بازیکن (علی کریمی) مبتدیانه پنالتی می‌زند. ناز و غمزه‌اش هم دنیا را خراب می‌کند. کسی که در ابتدای فصل در شرایط آمادگی بدنی نبوده است، الان هم همه‌ی برنامه‌ها را خراب می‌کند. بعد هم که اخراج می‌شود. این بازیکن چه بار فنی و اخلاقی دارد؟

مومنی در مورد اعتراض هواداران به مدیریت باشگاه استقلال نیز گفت: وضعیت مدیریت معلوم است. چهار بازی، دو امتیاز. در تاریخ باشگاه استقلال این نتایج بی‌سابقه بوده است. مدیریتی که خودش بازیکنان را دست‌چین کرده و بعد یک مربی برای تیم آورده است، بیشتر از این نیست. تخصص‌گرایی الان خودش را نشان می‌دهد. افراد متخصص با مدیران عمومی که در فوتبال تخصصی ندارند و مدعی هستند 25 سال در فوتبال بوده‌اند، فرقش این است. اگر در سالیان گذشته مجید نامجومطلق و جواد زرینجه در تیم بازی می‌کردند، هر دو لازم و ملزوم همدیگر بودند، اما امروز نگاه کنید وریا غفوری از وقتی بازوند به دستش بسته انگار «بولدوزر» به دستش است و دیگر یک رفت و برگشت ندارد.

«عده‌ای اعتقاد دارند استقلال بزرگ‌‌تر در تیمش ندارد». وی در واکنش به طرح این موضوع بیان کرد: واقعاً هم ندارد. جای پژمان منتظری و سیدمهدی رحمتی خالی است. این بازیکنان را به خاطر «منیت‌های» شخصی کنار گذاشتند.

بازیکن پیشین استقلال در پایان تصریح کرد: من به آینده این تیم امیدوار نیستم، چون فقط می‌گوییم آینده. شما بازی هفته قبل را دیدید، این هفته را هم دیدید، چه فرقی در تیم استقلال ایجاد شده بود؟ چهار بازی قبل را آنالیز کنید، ببینید استقلال چند موقعیت داشته است؟ هفته پیش می‌گفتند داور پنالتی ما را نگرفته‌، الان می‌خواهند چه بگویند؟ داوری که دیگر مشکلی نداشت. علی خطیر (معاون پیشین استقلال)، سعادتمند (رئیس پیشین هیئت مدیره ) و ... همه رفتند. همه آنهایی که مشکل داشتند رفتند به جز این آقا! اینکه نمی‌شود.