به گزارش اکونا پرس،

تیم ملی فوتبال کشورمان شب گذشته در سومین دیدار از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در منامه میهمان بحرین بود و این دیدار را با نتیجه یک بر صفر به میزبان خود واگذار کرد. این اولین شکست ویلموتس روی نیمکت ایران بود که در رسانه‌های کشورهای مختلف بازتاب زیادی داشت.


روزنامه فرانسوی‌زبان ‌لوسوارق باخت تلخ شب گذشته تیم کشورمان برابر بحرین را بازتاب داد.

این نشریه عنوان کرد که ویلموتس از زمانی که سکان هدایت تیم ملی را برعهده گرفت، باخت در کارنامه‌اش نداشت و این نتیجه،‌ نخستین ناکامی او در قامت سرمربی ایران بوده است.

لوسوارق نوشت: ایران که توسط ویلموتس هدایت می‌شود، سه‌شنبه شب با نتیجه یک بر صفر در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 باخت. این نتیجه 5 روز بعد از برد 14 بر صفر کامبوج شکل گرفت تا ایران نخستین باخت خود را در مسیر جام جهانی قطر تجربه کند. البته این شکست با کمترین اختلاف گل بود زیرا ضربه پنالتی منجر به گل الحردان در دقیقه 65 برای برد بحرین کافی بود.

این نشریه افزود: ایران در گروه سی با 6 امتیاز و یک امتیاز کمتر از بحرین و عراق در رده سوم قرار دارد.


سایت «الکوره» عربی نوشت: تیم ملی بحرین پیروزی‌های متوالی ایران در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر را متوقف کرد.

بحرین موفق شد به یک برد تاریخی مقابل ایران، تیم اول آسیا در رده بندی فیفا برسد. این تیم با این برد به رکورد خوبی رسید که به شرح زیر است:

* به 23 بازی متوالی بدون شکست ایران در مقدماتی جام جهانی پایان داد.

* بحرین به دومین پیروزی متوالی خود رسید و بعد از تساوی مقابل عراق با 7 امتیاز صدرنشین گروه چهارم شد.

* بحرین تا کنون در ورزشگاه خانگی خود مقابل ایران شکست نخورده است.


روزنامه فرانسوی‌زبان لاپروینس چاپ بروکسل، شکست شب گذشته تیم ملی فوتبال کشورمان در راه مقدماتی جام جهانی 2022 قطر منعکس کرد.

این نشریه همانند سایر رسانه‌های بلژیکی به خاطر حضور مربی همچون مارک ویلموتس در راس کادر فنی تیم ایران، اخبار مربوط به تیم کشورمان را منعکس می‌کند.

لاپروینس از این باخت که در زمین بحرینی‌ها شکل گرفت، به عنوان «نخستین باخت ایران مارک ویلموتس» یادکرد.


نشریه «آبولا» پرتغال درباره شکست ایران مقابل بحرین نوشت: تیم هلیو سوسا، سرمربی پرتغالی تیم ملی بحرین شب گذشته در خانه موفق شد ایران را با نتیجه یک بر صفر در مقدماتی جام جهانی 2022 شکست داد.

بحرین با این برد 7 امتیازی شد و با تفاضل گل کمتر از عراق در رده دوم گروه سوم رقابت ها قرار گرفت.

منبع: ایلنا