به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛دکتر سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان که به منظور  حضور در مجمع عمومی انجمن کمیته های ملی المپیک جهان (ANOC) عازم دوحه قطر  شده بود، صبح امروز طی نشستهایی جداگانه با روسای کمیته های ملی المپیک فرانسه و ژاپن در خصوص ارتقای سطح روابط ورزشی دیدار و گفتگو کرد.
ایجاد و تقویت روابط میان کمیته های ملی المپیک و همچنین فدراسیونهای موفق کشورهای طرف مذاکره محور اصلی نشست روسای کمیته ملی المپیک بود. 
در این دیدارها دکتر صالحی امیری با تشریح ظرفیتهای ورزش ایران و علاقمندی برای توسعه روابط ورزشی، ابراز امیدواری کرد که بتواند از تجربیات کشورهای فرانسه و ژاپن و همچنین ایران در رشته هایی که در آنها سرآمد هستند و به مدالهای المپیک دست پیدا کرده اند استفاده کرده تا در این زمینه شاهد تحول خوبی در ورزش طرفین باشد.
وی همچنین اظهار داشت: امیدوارم روابط میان فدراسیونها، قهرمانان و ورزشکاران کشورهای طرفین افزایش یافته و آنها بتوانند ضمن تبادل کادرهای فنی و تجربیات دو طرفه زمینه برپایی اردوها و تورنمنت های مشترک را تجربه کنند.

همچنین مقرر شد برای توسعه روابط ورزشی با هر دو کشور پیش نویسی با معرفی ظرفیت و توانایی طرفین جهت تنظم و امضای تفاهمنامه همکاری آماده شود.