به گزارش اکونا پرس،

سعید فتاحی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «تهران ورزشی» در خصوص بلیت‌فروشی الکترونیکی مسابقات گفت: در خیلی از شهرها مشکلی وجود ندارد و بلیت‌فروشی‌ها فقط اینترنتی انجام می‌شود. یکی دو ورزشگاه مثل شهر قدس به خاطر اینکه بازی‌های پیکان پرتماشاگر نبوده بلیت‌فروشی کاغذی انجام شده است. بازی سایپا و استقلال هم قرار نبود در شهر قدس برگزار شود، چون VVIP این ورزشگاه  در حال تعمیر است و از بازی‌های آینده ورزشگاه شهر قدس هم بلیت‌فروشی اینترنتی صورت می‌گیرد. در ورزشگاه جم هم مشکل بلیت‌فروشی داشتیم، پس از آن اعلام شد که رایگان است.  صددرصد رسیدگی می‌کنیم و جریمه هم خواهیم کرد، چون جزو الزامات بوده و باید مراعات می‌کردند. در مسجدسلیمان گیت‌ها راه‌اندازی شده و خداراشکر مشکلات حل شده و در آبادان هم گیت‌گذاری در حال کامل شدن است.

وی در خصوص اینکه ابتدا قیمت بلیت بازی سایپا و استقلال 25 و 30 هزار تومان و پس از اعتراض‌ها قیمت بلیت‌ها نیم‌بها اعلام شد، گفت: سایپایی‌ها به علت اینکه می‌خواستند در ورزشگاه آزادی بازی کنند قیمت بلیت را براساس جایگاه و روبه‌روی جایگاه ورزشگاه آزادی اعلام کردند. بعد از آن ما تذکر دادیم و همان موقع بلیت بازی را 15 هزار تومان اعلام کردند. در بازی‌های مهم رئال و بارسلونا در روز بازی بلیت را کاهش داده‌اند و باشگاه سایپا نیز در روز بازی قیمت بلیت‌ها را نیم‌بها اعلام کرد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص بازی‌های دوستانه تیم ملی و لحاظ آن در برنامه‌های لیگ گفت: 5 فیفا دی داریم که فیفا دی آخرمان در خردادماه پس از پایان لیگ است. یک فیفا دی در آبان‌ماه داریم که از 20 تا 28 آبان‌ماه است. 23 آبان با عراق بازی داریم و 28 آبان‌ماه هم صددرصد یک بازی دوستانه خواهیم داشت. فیفا دی بعدی 4 فروردین تا 12 فروردین است که دو بازی با هنگ کنگ و کامبوج تیم ملی بازی دارد.

فتاحی در خصوص فشردگی مسابقات لیگ برتر عنوان کرد: هنوز هفته هفتم مسابقات هستیم  و مسابقات فشردگی نداشته است. طرحی به AFC برای لیگ قهرمانان آسیا داد‌ه‌ایم که بر اساس آن یک مرحله شرق و غرب از هم جدا شدند و در تقویم AFC قرار داده شده است، طرحی که دادیم و با قطری‌ها و اماراتی‌ها هم جلسه گذاشتیم به نفع تیم‌های غرب آسیاست. گفته‌ایم که مسابقات غرب آسیایی یکی‌، دو ماه زودتر آغاز شود. این طرح  قبول شده و از فصل 2021، 2022 که تقویم جدید ارائه می‌شود این اتفاقات می‌افتد. چون در عید نوروز فیفادی داریم و به خاطر اینکه مسابقات به خرداد‌ماه نرسد باید بازی‌ها را فشرده برگزار کنیم، 18 هفته لیگ را در نیم‌فصل اول برگزار می‌کنیم. در واقع بعد از هفته پانزدهم نقل و انتقالات شروع می‌شود و بعد از آن هفته هجدهم تا هفته سی‌ام می‌ماند و فشردگی را در نیم‌فصل دوم خواهیم داشت چون تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا ضرر می‌کنند.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ ادامه داد: معذوریت‌های ما در برنامه‌ریزی‌ها زیاد است، مناسبت‌ها، اعیاد و عزاداری‌ها را داریم. به عنوان مثال نتوانستیم 4 آبان بازی برگزار کنیم به دلیل اینکه رحلت پیامبر (ص) است یا روزهای 6 و 7 آبان هم شهادت امام رضا (ع) است.

وی درباره اعتراض بازیکنان استقلال به فشردگی بازی‌های لیگ، خاطرنشان کرد: برخی از دوستان و بازیکنان استقلال اعتراض کردند ولی فشردگی نیست خیلی از بازیکنان در هفته دوم و سوم مصدوم شدند که در این هفته‌ها اصلاً فشردگی وجود نداشت. بازیکنان استقلال از امکانات باشگاه‌‌ هم گِله داشتند. در گذشته هر کادر فنی یک مربی و دستیارانش بود اما الان کادرها به غیر از مربیان چندین نفر دیگر را هم دارند.

فتاحی در خصوص اینکه می‌تواند سرمربی خوبی هم شود،‌ گفت: به هر حال وقتی برای بازی‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم باید این اطلاعات را هم داشته باشیم.

منبع: تسنیم