به گزارش اکونا پرس،

شاهرخ بیانی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره شرایط تیم فوتبال استقلال در آستانه بازی با تراکتور در هفته نهم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: گفته بودم که استقلال تیم جوانی شده و نیاز به زمان دارد. این تیم بازی به بازی بهتر و استرس بازیکنان کم شد. اگر چه استقلال به لحاظ روحی - روانی شرایط مطلوبی پیدا کرده، اما متأسفانه متوجه شدیم که تیم زمین تمرین ندارد و بازیکنان تمرین نکرده‌اند.

«وقتی تیمی زمین تمرین ندارد، معنایش ایراد در مدیریت باشگاه است.» وی با بیان این جمله افزود: امکانات اولیه یک تیم داشتن زمین فوتبال است و باید همیشه آماده باشد. همه تیم‌ها در دنیا سه، چهار زمین دارند. پرسپولیس مشکل زمین ندارد، اما نمی‌دانم مشکل استقلال چیست که هر سال باید بازیکنان به خاطر نداشتن زمین اذیت شوند. طرفداران هم این خبرها را می‌شنوند و بیشتر اذیت می‌شوند.

بازیکن پیشین تیم استقلال با انتقاد از مدیریت این باشگاه خاطرنشان کرد: آقایان! اگر نمی‌توانید کار کنید، کنار بروید. بودن و نبودن‌تان با این شرایط چه فرقی دارد؟ مگر می‌شود تیم بزرگ استقلال زمین تمرین نداشته باشد؟ چرا با احساسات 40 میلیون هوادار بازی می‌کنید؟ مگر می‌شود تیمی که به تازگی روی دور برد افتاده، در آستانه بازی حساس با تراکتور تمرین نکند؟ همین شرایط به بازیکنان استرس وارد می‌کند یا بی‌تفاوت وارد زمین می‌شوند.

بیانی یادآور شد: وقتی این وضعیت را می‌‌بینیم هر کسی پیش خودش می‌گوید یا وزیر ورزش با استقلال مشکل دارد یا مدیرعامل نمی‌خواهد تیم آرامش داشته باشد. پیدا کردن زمین تمرین موضوعی نیست که نتوانند آن را حل کنند. چطور همه تیم‌ها در شرایط جوی فعلی تمرین می‌کنند، اما استقلال زمین ندارد؟ مثل این می‌ماند که خانه خودت بروی و بگویند نمی‌توانی ناهار و شام بخوری. مطمئن باشید این هفته هر اتفاقی بیفتد، بازیکنان می‌گویند چون تمرین نکرده بودیم، این شرایط رخ داد.

وی با بیان اینکه چند سال است استقلال مشکل زمین تمرین دارد، گفت: دوران ما پولی نبود و مجانی بازی می‌کردیم، امروز این همه پول تبلیغات می‌گیرید، چرا نباید پول داشته باشید؟  شما اللهیار صیادمنش را 850 هزار دلار فروختید، سیدمجید حسینی و تیام را فروختید، پول انتقال آنها کجا رفت؟ چرا کسی پاسخگو نیست؟ فردا روزی امیرحسین فتحی را عوض می‌کنند و فرد دیگری را می‌آورند و او نیز می‌گوید باید پول بدهی‌های قبلی را بدهم. چرا باید هواداران استقلال این همه استرس تیم‌شان را داشته باشند؟ مگر می‌شود تیم بزرگ مشکل پول داشته باشد؟ آقای فتحی! چرا با احساسات مردم بازی می‌کنی؟

هافبک پیشین تیم فوتبال استقلال تأکید کرد: استقلال تیم بزرگی است و هر کسی می‌خواهد مدیریت آن را برعهده بگیرد، باید از صبح تا شب 10 برابر وزیر کار کند. کسی که دلسوز استقلال بوده و خاک آن را خورده باشد. مگر ما مدیرعامل تحصیل کرده برای استقلال نداریم؟ محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل پرسپولیس است، کسی که همبازی من بوده است. مگر استقلالی کم داریم که همانند انصاری‌فرد در پرسپولیس، مدیرعامل شود؟ آقایان! حداقل مدیر فوتبالی برای استقلال انتخاب کنید. هر سال مشکل، هر روز مشکل، چرا باید یک تیم باید این همه مشکل داشته باشد؟ با بازیکنان بی‌کیفیت قرارداد بستید و همان‌ها شکایت کرده‌اند. این همه بازیکن خوب داشتیم و آنها را عوض کردید. حالا که تیم را کلا عوض کرده و جوان شده و قراردادهای پایین بسته‌اید، باید بودجه‌تان بهتر از پارسال باشد.

بیانی با اشاره به قرارداد استقلال با هروویه میلیچ تصریح کرد: دوره مربیگری را در برزیل را طی کردم و می‌توانید با 100 هزار دلار از آنجا بازیکن بیاورید. مگر جانواریو در استقلال چقدر هزینه داشت؟ امثال جانواریو در برزیل زیاد هستند. در این چند سال به غیر از تیام و پاتوسی کدام بازیکن بوده که عملکرد خوبی داشته است؟ این همه پول برای جذب میلیچ داده‌اید که روی نیمکت بنشیند؟ متأسفانه فوتبال ما کارشناسی نیست، کمیته فنی ندارد و دل بخواهی قرارداد می‌بندند. مدیرعامل با دلال نشسته و فیلم بازی را می‌بیند و قرارداد می‌بندند. مربی ایتالیایی استقلال این همه می‌گوید هافبک و مهاجم می‌خواهم، چرا برای او بازیکن نمی‌گیرید؟ مربی خوب آورده‌اید و باید به او ابزار بدهید.

وی ادامه داد: استراماچونی در اروپا مربیگری و بازیکن بوده، اما در ایران به او ابزار نداده‌ایم. خودمان که در ایران با امکانات اولیه بازی کردیم، شاکی هستیم چه برسد به کسی که در بهترین سطح اروپا بوده است. خنده‌دار است که استقلال امکانات اولیه ندارد. مثل این می‌ماند که سوار ماشین بنز شوید، اما بنزین نداشته باشد. بهتر است پیاده بروید تا سوار این ماشین شوید. من اگر بودم، مقابل تراکتور بازی نمی‌کردم. این هفته را ببینید که چه اتفاقاتی برای استقلال می‌افتد. بازیکنان بازی نکنند، آبرومندانه‌تر است تا با این شرایط به میدان بروند. استقلال با این شرایط نباید جمعه برابر تراکتور بازی کند!

پیشکسوت تیم استقلال با انتقاد از مدیریت امیرحسین فتحی گفت: آقای فتحی! اگر نمی‌توان مدیریت کنی، استعفا کن و برو. وقتی خودم نتوانم مدیریت نکنم، استعفا و خداحافظی می‌کنم. بگذارید شخص دیگری بیاید. در گذشته چطور مدیران استقلال مدیریت می‌کردند؟ خدا منصورخان (پورحیدری) را بیامرزد، وقتی باران می‌آمد و آب در چمن جمع می‌شد، ما را به زمین خاکی مجیدیه می‌برد و می‌گفت حداقل عرق‌تان در بیاید. اینکه زمین داشته باشید و تمرین نکنید، مدیریت ایراد دارد. الحمدالله هیئت مدیره ناقص است، باشگاه معاون ندارد و کسی هم پاسخگو نیست!

بیانی افزود: صدای پیشکسوتان در آمده و هر کسی حرفی می‌زند، انگی به او می‌چسبانند. طرفداران از ما سؤال می‌پرسند که چرا حرف نمی‌زنید. من قبل از فصل، ابتدای فصل و اواخر فصل صحبت کردم، ولی کسی پاسخگو نیست. آقایان کار خودشان را می‌کنند. این افراد دوست ندارند استقلال «پا» بگیرد، چون اگر تیم را دوست داشتند حداقل امکانات اولیه را فراهم می‌کردند. به داریوش شجاعیان گفته‌اند که خودت باید پول عملت را بدهی. خدا پدر و دکتر نوروزی و کادر او را بیامرزد که رایگان به استقلال خدمات می‌دهد. دیگر به من ثابت شده که این آقایان دیگر نمی‌خواهند استقلال پا بگیرد و به میز خودشان چسبیده‌اند.