به گزارش اکونا پرس،

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به معرفی چهار ستاره کلیدی گروه C مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا 2020 – تایلند پرداخته است. چهار تیم ایران، کره جنوبی، چین و ازبکستان با قرار گرفتن در یکی از دشوارترین گروه های ممکن همه نگاه خود را معطوف به توانایی ستاره هایی کردند که هر یک با رزومه ای متفاوت و قابلیت های فردی می توانند ستون اصلی موفقیت تیم های خود باشند از جمله کاپیتان ایران که انگیزه زیادی برای شکستن طلسم چهار دهه ای ایران دارد.

در این گزارش آمده است:

ایران(امید نورافکن)

با 18 سال سن به جوان ترین بازیکنی تبدیل شد که در ترکیب استقلال ایران جایگاه ثابتی به نام خود ثبت و نقشی کلیدی به دست آورد. او با درخشش در همین تیم راهی فوتبال اروپا و بلژیک شد تا تجربه بازی برای شارلروا را به دست بیاورد گرچه با قراردادی قرضی به ایران و باشگاه سپاهان برگشت. کاپیتان امیدهای ایران، امید اول طرفداران این کشور برای شکستن طلسم چند دهه ای المپیکی شدن تلقی می شود، بازیکنی که قابلیت بازی در چند پست کلیدی را دارد.

کره جنوبی(سونگ بوم کیئون)

دروازه بان 22 ساله باشگاه چونبوک هیوندایی قرار است راه طولانی تولد ستاره های جدید در فوتبال کره را ادامه بدهد. او به طرز خارق العاده ای پیشرفت کرده و و طی کمتر از دوسال از اولین بازی در فوریه 2018 به یکی از مشهورترین بازیکنان حاضر در کی لیگ تبدیل شده است. دو بار قهرمانی در کره جنوبی و دو بار حضور در لیگ قهرمانان در دو فصل متوالی از او به عنوان ستاره ای پخته در درون دروازه ساخته است.

ازبکستان(خوجی اکبر علیجان اف)

علی جان اف یک بار در سال 2018 قهرمانی در رقابت های زیر 23 سال آسیا را تجربه کرده است. او که در اواخر نوجوانی در ترکیب ثابت پاختاکور در لیگ ازبکستان به میدان رفت در هر 8 بازی لیگ قهرمانان آسیا 2018 برای باشگاه ازبک به میدان رفت. او حالا یکی از شش بازیکن تیم قهرمان دو سال قبل آسیا باقی مانده در ترکیب ازبکستان است و می تواند رهبری بزرگ برای آنها در راه دفاع از عنوان قهرمانی باشد.

چین(ژانگ یونینگ)

مدت هاست از ژانگ یونینگ به عنوان نماد آینده فوتبال چین نام برده می شود. اما با این همه سرو صدا هنوز کسی توانایی کامل او در رهبری اژدهای سرخ در تیم های پایه به خصوص در تورنمنت های بزرگ را ندیده است. شاید جام ملت های زیر 23 سال آسیا بتواند فرصتی برای تحقق این خواسته از سوی چینی ها باشد. ژانگ بعد از سال ها حضور در فوتبال آکادمی کشورهای هلند و آلمان از اوایل سال 2019 به لیگ چین برگشت و بعد از یک فصل بازی برای اف سی پکن می تواند در بالاترین سطح ملی قاره کهن نقشی کلیدی برای اژدهای سرخ داشته باشد.