به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ افتتاحیه سومین دوره بازیهای المپیک زمستانی جوانان - ۲۰۲۰ لوزان شب گذشته در سالن تازه تاسیس هاکی روی یخ این شهر برگزار شد که دکتر سلطانی فر ، دکتر صالحی امیری، پیمان فخری و سفیر ایران در سوئیس نیز در آن حضور یافتند.
مقامات ورزشی کشورمان که به دعوت کمیته بین المللی المپیک و‌جهت دیدار با مقامات IOC در لوزان حضور یافته اند در حاشیه مراسم افتتاحیه ضمن دیدار با دکتر افتخاری سرپرست کاروان اعزامی کشورمان و‌همچنین اعضای کاروان شامل ورزشکاران و مربیان با آنان به گفتگو پرداختند.
دکتر سلطانی فر در این دیدار خطاب به ورزشکاران و مربیان گفت: المپیک جوانان همانگونه که خودتان شاهدید و در این چند روز دریافتید مقدمه ای است برای درک هر چه بیشتر روح و منشور المپیک. برای اینکه با فرهنگ و ملل مختلف آشنا شوید و خودتان نیز فرهنگ و تمدن ایرانی را به جهانیان معرفی نمایید.
وی ادامه داد: در تمامی بخش های این مراسم بزرگ شاهد انتقال این پیام در هنرهای نمایشی و کلیپها و سخنرانی ها بودید. همه و همه بر یک موضوع دلالت داشت و آن چیزی نبود جر دوستی و بازی جوانمردانه. پس از شما می خواهم که ضمن تلاش برای ثبت رکوردهایی خوب،نمایندگانی شایسته برای جمهوری اسلامی ایران و‌ مردمتان باشید.
دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک نیز ضمن تقدیر و تشکر از تلاشهای سرپرست کاروان و‌اعضای کادر فنی اظهار داشت: شماعزیزان فرزندان ایران اسلامی و نسل آینده ورزش زمستانی کشور هستید که این شانس بزرگ را داشته اید تا در نوجوانی حضور در رویداد بزرگ المپیک را تجربه کنید.
مربیان شما بخصوص آنهایی که تجربه حضور در المپیک بزرگسالان را دارند شهادت می دهند که در زمان حضورشان در این رویداد چه جو‌ روانی و استرس و فشاری را متحمل شده اند. اما شما با تجربیاتی که از این رویداد به دست می آورید می توانید نسل موفق اسکی ایران برای المپیک بعدی را بسازید و‌موفق باشید.
وی در پایان این دیدار گفت: سکه و سکو سالهاست که به تنها هدف در ورزش تبدیل شده؛ کسی هم منکر آن نیست اما توصیه می کنم ضمن تلاش ارزشمند برای رسیدن به آن، از فضای المپیک و‌ میادینی که حضور می یابید نهایت استفاده را بکنید و تجربه بیاندوزید. با دنیای المپیک آشنا شوید و روح آنرا دریابید. به امید موفقیت تک تک شما عزیزان.