به گزارش اکونا پرس،

به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک، دکتر نصرالله سجادی سرپرست کاروان اعزامی به بازیهای 2020 در ابتدای این نشست ضمن خوش آمدگویی و آرزوی قبولی طاعات عبادات ماه مبارک رمضان، دغدقه مربیان و البته ورزشکارانی که کسب سهمیه المپیک کرده اند و یا شانس کسب سهمیه المپیک را دارند را دلیل اصلی برگزاری این نشست عنوان کرد تا علاوه بر شنیدن نقطه نظرات روسای فدراسیون های مذکور ضمن تبادل تجربیات و بررسی اقدامات انجام شده از سوی فدراسیونها برنامه ریزی های لازم برای دوران پسا کرونا انجام شود.
دکتر سجادی با اشاره به اینکه فراگیری کووید 19 تمامی فعالیت های جوامع به خصوص اقتصاد و ورزش را تحت تأثیر قرار داده است گفت: پس از برگزاری جلسات متعددی که کمیته بین المللی المپیک با مسئولین فدراسیون های بین المللی برگزار کرد به غیر از رشته ورزشی کشتی، هنوز تاریخ و محل برگزاری مسابقات کسب سهمیه دیگر رشته های ورزشی به صورت دقیق مشخص نشده است.
وی ضمن بیان اینکه تاریخ جنبش المپیک تاکنون 3 بار شاهد برگزار نشدن بازی های المپیک بوده است گفت: پس از برگزاری جلساتی که بین مسئولین و کارشناسان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک برگزار شد، به این نتیجه رسیدیم که طبق نظر و تأکید کمیته بین المللی المپیک و با برنامه ریزی های لازم، شرایط آمادگی ورزشکاران را تا حد امکان حفظ کنیم.
در ادامه دکتر علینژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان ضمن قدردانی از عوامل برگزاری نشست خطاب به روسای فدراسیون های المپیکی گفت: نکته اساسی که باید با دقت زیادی به آن توجه کرد این است که نباید برای شروع تمرینات عجله کرد.
وی استفاده از فضای مجازی برای کارهای آموزشی و تمرین در خانه را به مسئولین فدراسیون های حاضر در نشست توصیه کرده و نگاه ویژه به پایش ورزشکاران و حفظ توان آنها را اولویت کار در فدراسیون ها عنوان کرد.

 

 

همچنین کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک در جریان این نشست با بیان اینکه  ما در هیأت اجرایی در حال بررسی شاخصه هایی برای کمک به رشته های المپیکی هستیم گفت: پکیج تمرینی که توسط کارشناسان آکادمی ملی المپیک برای ارائه به ورزشکاران آماده شده  است پس از انجام کارهای کارشناسی و در نهایت تصویب آن در هیأت اجرایی و نظر جناب آقای دکتر سجادی سرپرست محترم کاروان در اختیار قهرمانان ورزشی قرار خواهد گرفت.
کیکاوس سعیدی نقش وزارت ورزش و جوانان و همچنین کمیته ملی المپیک را نقشی حمایتی و نظارتی عنوان کرد و گفت: ما در کمیته ملی المپیک و آکادمی ملی المپیک آمادگی ارائه خدمات سخت افزاری و نرم افزاری را به ورزشکاران داریم تا در صورت تأیید ستاد مبارزه با کرونا در ورزش این خدمات صورت گیرد.
همچنین دکتر مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان و رئیس کمیسیون زنان کمیته ملی المپیک نیز از فدراسیون های المپیکی درگیر مسابقات کسب سهمیه خواست حال که  14 ماه تا بازی های المپیک 2021 توکیو فرصت دارند، برنامه های خود را برای آماده سازی ورزشکاران خود از لحاظ روحی و جسمانی ارائه کنند تا با شرایط مناسبی در مسابقات پیش رو حضور پیدا کنند.
در ادامه این نشست دکتر قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک خطاب به فدراسیون های المپیکی گفت: آکادمی ملی المپیک به عنوان مرکز تمرینات برتر، آماده ارائه خدمات مشاوره ای به صورت غیر حضوری و تلفنی و همچنین با رعایت استاندارهای ستاد مبارزه با کرونا در ورزش آماده  خدمت رسانی می باشد.
دکتر مهرزاد خلیلیان رئیس ستاد مبارزه با کرونا در ورزش و سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در ادامه نشست گزارش کاملی را در خصوص اقدامات خوب انجام گرفته در این ستاد نظیر برگزاری منظم جلسات، اطلاع رسانی مناسب خروجی جلسات، بحث آموزش، درمان و سلامت، پایش سلامت ورزشکاران کاندیدای اعزام به المپیک و دستورالعمل بازگشایی اماکن ورزشی که با همکاری وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک صورت گرفته ارائه نمود که بسیار مورد توجه قرار گرفت.
پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی نیز در ادامه توضیحاتی را در خصوص برنامه ها و تصمیمات کمیته ملی المپیک برای تیم های ملی و تمرین در فضای مجازی ارائه کرد.
فعالیت های لازم برای راه اندازی کمپ مجازی المپیک 2020 توکیو که طراحی آن توسط کارشناسان آکادمی ملی المپیک صورت گرفته است مهمترین بخش صحبت های فخری را تشکیل می داد که برای حفظ شرایط جسمانی ورزشکاران ملی طراحی شده است که اساس کار کمیته می باشد.
در پایان این نشست، روسای فدراسیون های المپیکی، نقطه نظرات خود را به سمع و نظر مسئولین و نمایندگان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک رساندند که از مهمترین این موضوعات می توان به درخواست ارائه بسته های حمایتی به ورزشکاران، در اختیار قرار دادن برنامه و نرم افزار تمرینی مناسب برای ورزشکاران، دغدغه محل تمرین مناسب برای قهرمانان ورزشی و نگاه ویژه به فدراسیون هایی که از تجهیزات مصرفی مانند توپ و راکت استفاده می کنند اشاره کرد.