به گزارش اکونا پرس،

پس از اعلام فراخوانی که توسط مرکز آموزش آکادمی ملی المپیک و در خصوص برگزاری کارگاهی یک روزه با عنوان مدیریت خشم در ورزشکاران انجام گرفت، این کارگاه غیر حضوری با تدریس دکتر سیده افروز موسوی و با حضور علاقمندان به این مبحث برگزار شد.
خانم دکتر موسوی در خصوص مباحثی که در این کارگاه به شرکت کنندگان ارائه شد گفت: مهارت های مدیریت خشم که ورزشکاران در نقش های مختلف مانند ورزش، خانواده و شغل باید بدانند و اینکه چطور بتوانند هیجان خشم خود را کنترل کنند تا به رفتار پرخاشگری منجر نشود از مهمترین موضوعاتی بود که در این کارگاه به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.
وی افزود: هیجان خشم، واکنشی طبیعی است که در همه رخ می دهد. مهم این است که این واکنش، مخرب و مسأله ساز نشود و مدت و شدت فراوانی آن توسط فرد کنترل شود.
دکتر سیده افروز موسوی در رابطه با راهکارهایی که ورزشکاران باید از آن برای کنترل خشم استفاده کنند گفت: هر فردی در نقش های مختلف باید محرک های خشم خود را شناسایی کرده و بداند که در چه فضا و مکان هایی و در مقابل چه نوع افرادی هیجان خشم به چه شکل فعال می شود.
وی در ادامه گفت: در برخی رشته های ورزشی اگر هیجان خشم مدیریت شود، شکل سازنده به خود می گیرد و باعث برانگیختگی و کارآمدی مثبتی می شود. این موضوع زمانی شکل می گیرد که فرد تعبیر و تفسیر خوبی از هیجان ایجاد شده داشته باشد که منجر به واکنش با رفتاری تأثیرگزار خواهد شد.
شایان ذکر است مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک در ادامه کارگاه های آموزشی خود که به واسطه شیوع ویروس کرونا به صورت غیرحضوری برگزار می کند، کارگاه هدف گزینی و مدیریت زمان در شرایط حساس را در تاریخ 3 خرداد و کارگاه مهارت های زندگی برای ورزشکاران را در تاریخ 6 خرداد برگزار می‌کند.
متقاضیان شرکت در این کارگاه ها، جهت کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ثبت نام به لینک زیر مراجعه کنند:
http://academy.olympic.ir/fa/news/3541