به گزارش اکونا پرس،

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال،جیانی اینفانتینو در این پیام گفت:

دوستان عزیز

قبل از هرچیز امیدوارم شما، خانواده هایتان و دوستانتان خوب و سالم باشید.حتی اگر دور از هم باشیم اما یک تیم می مانیم و از آنهایی که در این دوران سخت رنج می برند به صورت متحد حمایت می کنیم.

پیرو آخرین پیامم، ضمن تشکر از شورای فیفا بخاطر فعالیت هایشان در دو ماه گذشته، می خواهم از این فرصت استفاده کنم و شما را از فعالیت های انجام شده در فیفا مطلع کنم.

همانطور که توصیه های پزشکی را ملاحظه کرده اید باید جهت ازسرگیری مسابقات از برنامه پیروی کنیم و مهمترین اصل را در ذهن داشته باشیم، یعنی سلامت بیش از هرچیز دیگری اهمیت دارد.

همچنین این امکان که حال برای 5 تعویض در اختیار دارید با همین هدف درنظرگرفته شده است. حفظ سلامتی، در این باره یعنی سلامتی بازیکنان  است. ما باید از سلامت عموم نیز به عنوان یک اولویت محافظت کنیم در حالی که نباید سلامتی بازیکنان، داوران و افرادی که در فعالیت های فوتبالی شرکت می کنند را فراموش کنیم.

فیفا به تصمیمی که شما با دولت ها و مسئولین سلامت کشورتان اتخاذ می کنید یا خواهید کرد اعتماد دارد. ما امیدواریم که ابزار ارزیابی ریسک سازمان جهانی بهداشت و دستورالعمل های ما به شما در اتخاذ بهترین تصمیم برای اقدام کمک کند.

فوتبال در حال آماده سازی است و شما در کشورهای مختلف در شرف از سرگیری مسابقات هستید.

 این امر برای ما و همه فوتبال دوستان در سراسر جهان امید به آینده به همراه می آورد. اگرچه ما باید درک کنیم و به تصمیمات متفاوت احترام بگذاریم.

 به ویژه برای آنهایی که برای حصول اطمینان درباره ازسرگیری به نحوی که برای همه بی خطر باشد نیاز به وقت بیشتری دارند.

 صبوری و درک بخصوص این روزها بسیار مهم است.

من و فیفا از همه شما حمایت می کنیم زیرا یک پاسخ صحیح برای همه موقعیت ها وجود ندارد. هر کشوری وضع متفاوتی دارد. با وجود موقعیت های متفاوت، هیچ کس بهتر از شما بهترین راه فائق آمدن بر این چالش را نمی داند.

فراموش نکنیم که همیشه باید جایی برای طرفداران وجود داشته باشد.

باید توجه داشته باشیم  در این حین که زمان ازسرگیری را بررسی می کنیم، باید هواداران را نیز به ورزشگاه ها بازگردانیم.

ما بدون خستگی به کار ادامه می دهیم اما با حفظ احترام به سمت فرارفتن از این اقدامات موقت حرکت می کنیم و باید اطمینان حاصل کنیم که هواداران به شکل مسئولیت پذیرانه و امن به فوتبال بازمیگردند.

دوستان عزیز

زمانی است که باید با هم کار کنیم، تجربیاتمان را تقسیم کنیم و به یکدیگر کمک کنیم.

از راه همبستگی هست که می توانیم راه حل را پیدا کنیم و شکل بهتری از فوتبال را برای آینده بسازیم.

 در حال حاضر از سرگیری مسابقات لیگ های برتر اولویت ماست. اما باید تیم های ملی، فوتبال بانوان، لیگ های پایین تر داخلی و فوتبال پایه نیز در نظر گرفته شوند. باید از اتحاد در تمام جنبه های فوتبال مطمئن بشویم و بدانیم که فوتبال در بعد جهانی می تواند از سر گرفته شود.

 این اولویت ماست و برنامه کمک مالی ما نیز از همین اصل و الویت پیروی می کند. با یک مشورت سازنده که بدنبال منفعت تمام فوتبال است، فیفا سخت تلاش کرده تا یک راه حل مثبت در هفته های پیش رو به شورای فیفا ارائه دهد.

ما در حال راه اندازی سیستمی هستیم که قابل مدیریت است اما همچنین بر اساس نیازها طراحی شده است.

می خواهیم که برنامه کمک مالی با عملکردی شفاف، مدرن و کارآمد همراه باشد  تا فوتبال بانوان هم گسترده شود. این یعنی یک ساختار مدیریتی نیاز است تا از مسئولیت پذیری در چگونگی تخصیص اعتبارات اطمینان حاصل کند.

موضوع خیلی مهم دیگر یعنی تقویم بین المللی مسابقات هست و خوشحالم که از برخی پیشرفت ها در این زمینه هم خبر بدهم.

با مشورت با دست اندرکاران مختلف در جهت ارائه راه حلی متعادل، نیاز ها و چالش های همه در نظر گرفته شد.

 در بحث های مختلف از مشورت صحبت کردم و اگر شما بتوانید یک عنصر مثبت از این موقعیت پیدا کنید این است که فوتبال بدون شک از یک کانال فعال و سالم برای گفتگو و بحث درباره تمام جنبه ها ساخته شده است.

 چندی پیش گفتم که امروز فرصتی است تا یک قدم به عقب بازگردیم و تفکر کنیم. خوشحالم که دیدم برخی مدیران و حتی بازیکنان و مریبان فوتبال جلو آمدند و دیدگاه هایشان را ابراز کردند.

 من هم مباحثه های خوبی با خیلی از شما داشتم.

 حال برای ادامه این همکاری در هم فکری، در حال برنامه ریزی بحث های آنلاین هستیم تا مطمئن شویم که صدای همه شما و دیگر دست اندرکاران مهم شنیده میشود.

 قبلا هم معتقد بودم که آینده با بحث کردن دیدگاه ها با شما فدراسیون های عضو شکل می گیرد چون شما فیفا هستید و ما نمی توانیم تصمیمات را در جلسات پشت درب های بسته با گروه های کوچک بگیریم.

 زمان اینها تمام شده و حال نوبت شماست و ما می خواهیم که نظرات و دیدگاه های شما را در موضوعات مهم بشنویم، مثل تقویم بین المللی مسابقات.

 چطور باید این تعداد بالای مسابقات را با بازیکنان سطح بالا مدیریت کنیم؟

یک بازیکن می تواند چند بازی در یک فصل انجام دهد؟

 چطور باید مسابقات ما در آینده سازماندهی شوند؟

 در سطح فیفا و در سطح ملی  چطور می توانیم هماهنگی بهتری بین تقویم و مسابقات را بین قاره ها ایجاد کنیم؟

از لحاظ مالی و کمک های مالی هم در موضوعات گسترده ای از حقوق ها تا هزینه های نقل و انتقالات و مکانیسم های مالیاتی تا تعهدات مراجع حاکم، برگزارکنندگان مسابقات و باشگاه برای ذخیره سازی سود مشارکت که می تواند کمکی برای نیازهای ما در چنین زمانی باشد پیشنهادات جالبی دریافت کردیم.

من شخصاً روند شفاف و سختگیرانه تری بر مقررات مالی را توصیه می کنم.

یعنی اعمال شفافیت کامل و اصول مدیریتی.تنها در نقل و انتقالات به اینها محدود نباشید بلکه در تمام اکوسیستم فوتبال اعمال کنید.

 فیفا در حال انجام کارهای بسیاری در این زمینه بوده است اگرچه با چالش هایی هم رو به رو بوده ایم تا به این مدیریت جهانی در این ورزش برسیم.

دوستان عزیز

ما به حمایت و تعهد کامل شما برای رفتن به سطح بعدی مدیریت مطلوب در جهان فوتبال نیاز داریم. من فکر می کنم که این موضوع و دیگر اقدامات، پروژه ها و نظرات در تمام سطوح باید مورد بحث قرار بگیرند.

می دانم که اینها بحث هایی را جرقه می زنند اما مباحثات همیشه سالم هستند و ما باید همه با هم در حالی که در این دوره سخت کنار هم هستیم درباره آنها صحبت کنیم.

لطفا مراقب خودتان، خانواده هایتان و دوستانتان باشید.

 با هم برای فوتبالی بهتر کار کنیم چون با هم می توانیم برنده باشیم.

با تشکر

جیانی اینفانتینو

رئیس فیفا