به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، شرکت کنندگان در این کارگاه در سه بخش کلی با 1. مفاهیم و تعاریف واقعیت 2. مفهوم شکست و مکانیزم های شکست 3. آیا واقعاً شکست پلی برای رسیدن به پیروزی است آشنا شدند.
غفار تشکری‌شاد، کارشناس ارشد روانشناسی ورزشی و مدرس این کارگاه آموزشی در بخش نخست به مباحثی نظیر: آیا واقعیت تلخ است، انکار واقعیت چه کمکی به ما می کند، واقعیت نگر بودن چیست و راهکارهای پذیرش واقعیت پرداخت.
مهمترین مباحثی که در بخش دوم مورد بحث و گفتگو قرار گرفت عبارت بودند از: فلسفه پیروزی در رقابت حرفه ای، فلسفه شکست در رقابت حرفه ای، شکست چه زمانی اتفاق می افتد، نهادینه شدن شکست در ذهن و نحوه خروج از آن و شکست دردناک است یا تجربه ساز.
چه افرادی با چه مولفه هایی می توانند از شکست پلی برای پیروزی درست کنند (افراد دارای اعتماد به نفس، تمرکز، خود کنترلی و عزت نفس)، اهمیت بازخوردها پس از شکست به جهت بازسازی روانی، عوامل زمینه ساز تبدیل شکست به پیروزی، موانع و تسهیل کننده مسیر شکست تا پیروزی از مهمترن عناوینی بود که در بخش سوم به آن پرداخته شد.
گفتنی است مدرس این کارگاه، در پایان و به مدت 30 دقیقه به سوالات و ابهامات شرکت کنندگان در مورد موارد مطرح شده در کارگاه پرداخت.