به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، تحول فناوری‌های نوین به طرق مختلف، نیازمندی به ساختارهای جدید و ایجاد تحولات را سبب شده است و تحت شرایط سنتی دیگر نمی‌توان سازمانی اثربخش و کارا در دنیای کنونی داشت.

در همین راستا و با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، آکادمی ملی المپیک در رویکردی جدید به دنبال تبدیل این تهدید به فرصت و محقق ساختن طرح آکادمی ملی المپیک مجازی می باشد که طرح ایجاد آن،  مورد موافقت دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک قرار گرفته است.

به همین منظور جلسه ای با حضور رئیس آکادمی ملی المپیک و کارشناسان متخصص برگزار و حاضرین در خصوص پیشرفت های صورت گرفته و سرعت بخشیدن به ایجاد آکادمی ملی المپیک مجازی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

آکادمی ملی المپیک مجازی، سازمانی مبتنی بر شبکه است که با استفاده از فناوری¬های ارتباطی و اطلاعاتی مانند اینترنت و اینترانت، مراودات و همکاری با ورزشکاران، کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون‌ها، ادارات ورزش و جوانان استان‌ها و باشگاه‌ها و همچنین برگزاری نشست ها، دوره ها و کارگاه های آموزشی را خارج از فضا، زمان و مرزهای سازمان‌های سنتی امکان پذیر می‌سازد.

از مهمترین ویژگی ها و اهداف ایجاد آکادمی ملی المپیک مجازی علاوه بر اینکه به تولید محتوای الکترونیک در زمینه آموزش‌های تخصصی مرتبط با ورزش کمک خواهد کرد، می توان به این موارد اشاره کرد:

1. ارائه سیستم مدیریت یادگیری جامع برای تمام مخاطبان حوزه ورزش کشور در گام اول و در مراحل بعدی در حوزه بین‌الملل.

2. ارائه فضایی به منظور ارائه مشاوره‌های تخصصی به ورزشکاران نخبه و ملی‌پوش در رده‌های سنی

3. ارائه اپلیکشین‌های متناسب با فعالیت‌های مراکز مختلف آکادمی

4. ایجاد مرکز فناوری‌های ورزشی به منظور رصد و معرفی تازه‌ترین ابزارهای فناوری‌های ورزشی به متولیان ورزش کشور

شایان ذکر است آکادمی ملی المپیک مجازی پس از کنترل ویروس کووید 19 نیز به کار خود در زمینه های مختلف ورزشی و آموزشی ادامه خواهد داد.

به زبان ساده تر استفاده از این سیستم می تواند موجب صرفه جویی در وقت افراد و هزینه های برگزاری بسیاری از دوره ها و نشست ها نیز بشود. بنابراین حتی پس از رهایی از ویروس کرونا نیز باید از این شیوه های نوین استفاده کرد، چنانچه IOC و بسیاری از سازمان های بین المللی نیز همین رویه را از مدت ها قبل پیش گرفته اند.