به گزارش اکونا پرس،

متن این گفت و گو را در زیر می خوانید:

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

امیرحسین محمدی هستم متولد اسفند سال ۸۱ در تهران متولد شدم و از آبان سال 92 ورزش وزنه برداری را شروع کردم و تقریبا ۷ سال هست وزنه برداری را به صورت حرفه ای دنبال می کنم.

تا به حال چه عناوینی کسب کردید؟ 

از اسفند سال ۹۲ تمام مدال های استان تهران را گرفتم و در مرداد سال ۹۸ در مسابقات کشوری مقام دوم را کسب کردم و به اردوی تیم ملی دعوت شدم و خداروشکر در اردوی تیم ملی عملکرد خوبی داشتم.

از چند سالگی ورزش را شروع کردید و چه عاملی باعث ورودتان به وزنه‌‌برداری شد؟ 

من از یازده سالگی وزنه برداری را شروع کردم ولی دو سال قبل از شروع وزنه برداری  دفاع شخصی کار می کردم.

اولین مربی تان چه کسی بود؟

اولین مربی ای که بنده رو با این ورزش مهیج آشنا کردند آقای محسن کله گیری بودند که بابت تمام زحمات اشون خیلی ازشون تشکر می کنم و واقعا در حق بنده بزرگواری کردند. آقای کله گیری شوهرخاله من هستند و یک روز همراه ایشان به سالن وزنه برداری رفتم و بنده از آن موقع خیلی از وزنه برداری لذت بردم و از آن به بعد این رشته را به صورت تخصصی دنبال کردم.

در حال آماده سازی برای چه مسابقاتی هستین؟

ما در اردو برای مسابقات آسیایی در حال آماده شدن بودیم که متاسفانه زیر وزنه ۱۵۰ کیلویی مچ دست راستم آسیب جدی دید که پنج ماه مصدوم بودم و نمی توانستم وزنه بزنم و برای مسابقات جهانی هم که ویروس کرونا آمد و به تاخیر افتاد.

در چه دسته ای وزنه می زنید؟ 

در دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه می زنم و در استان تهران تقریبا هرسری مقام اول را کسب می کنم و در مسابقات کشوری مقام دوم را کسب کردم.

چند روز در هفته تمرین دارید لطفا در این رابطه بفرمایید؟

در هفته ۶ روز تمرین دارم که تقریبا در هرجلسه تمرین ۴ساعت تمرین مفید دارم.

لطفا رکوردها یک ضرب و دو ضرب بفرمایید

رکود یک ضرب بنده ۱۲۵ کیلوگرم هست و رکورد دوضرب ۱۵۵ هست.

رکورد پا ازپشت و پا از جلوتون چند هست؟

پا ازجلو۲۰۰ کیلوگرم هست و پا از پشت ۲۲۵ کیلوگرم هست.

برای آینده چه برنامه ای دارید؟

برنامه آینده من قهرمانی جهان و الپیمک است و حتی به قهرمانی آسیا هم راضی نیستم.

الگوی ورزشی تون چه کسی هست؟ 

آقای لو شیائوجون از کشور چین هستش که اون هم تو دسته ۸۱ کیلو وزنه میزنه و واقعا دوستش دارم.

درس و ورزش تون باهم تداخلی درست نمی کند؟

از لحاظ درس هم که خیلی سخت هست و واقعا اذیت می شوم ولی خوب باید بتونم تعادل برقرار کنم البته که معدل درسی بنده بالای ۱۹ هست.

یه خاطره از جالب از دوران ورزشی تون رو بفرمایید.

به شهر قزوین رفته بودیم برای مسابقات کشوری و روز مسابقه بود که پدربزرگم هم تشریف آورده بودند در سالن که مسابقه رو تماشا کنند و کاملا هم روبروی من نشسته بودند بعد وقتی که وزنه بردار برای اجرا روی صحنه حاضر میشود ورزشکار نیاز به تمرکز دارد و بعد دقیقا زمانی که نوبت من شد که برم همه ساکت شدن که من وزنه بزنم ولی پدر بزرگم به یکباره بلند می شدند و دست و داد میزدند و تشویقم می کردند ، خیلی از این اتفاق خوشحالم ولی تمرکزم بهم ریخت و تو اون مسابقه نتونستم کاری کنم و وزنه های زیادی رو انداختم.

صحبت پایانی شما؟

صحبت پایانی هم تشکر می‌کنم از خانوادم که همیشه پشتم بودن و همه دوستان و عزیزان که من رو حمایت کردن فقط یک مشکلی هست که من خواهش می کنم این رو برطرف کنند که تهران دو باشگاه بیشتر ندارد یکی کاملا خصوصی هست و اصلا هیچ ورزشکاری ر راه نمی دهند و یک باشگاه هم باشگاه نصر هست که کلا ۹۰ متر هست و ۶ تا تخته دارد و به یکباره در یک روز ۳۰ ورزشکار در سالن حاظر می شوند و واقعا خیلی تمرین سخت می شود و از مسئولین هم خواهش می‌کنم به ما ورزشکاران بیشتر فکر کنند و بها بدهند. با تشکر از شما.