به گزارش اکونا پرس،

دانیال تیماجی مدیر کارگاه مذکور در خصوص اهداف و نحوه برگزاری این کارگاه گفت: تمرین در شرایط هایپوکسی مبحثی است که مورد توجه بسیاری از مربیان و ورزشکاران بوده و چنانچه به درستی از اصول این روش تمرینی پیروی شود، می¬توان شاهد پیشرفت چشمگیری در عملکرد ورزشکاران بود.
وی افزود: هدف از برگزاری این کارگاه که با استقبال خوبی از سوی علاقمندان به این مبحث روبرو شد، آشنایی بیشتر شرکت کنندگان با هایپوکسی و شرایط فیزیولوژیک است که در قالب 4 بخش، در دو نوبت صبح و بعد‌از‌ظهر برگزار شد.
در بخش اول، دکتر حمید آقاعلی¬نژاد مبحث پاسخ¬های قلبی-عروقی و تنفسی به تمرینات هایپوکسی را مورد بحث و بررسی قرار داده و در مورد اثرات فیزیولوژیک تمرین در شرایط هایپوکسی برای شرکت کنندگان توضیحاتی را ارائه نمود.
در بخش دوم، دکتر فشی ضمن ارائه مطالبی پیرامون اثرات تمرین در ارتفاع، به موضوع روش¬های مختلف زمانبندی تمرین در ارتفاع و شرایط هایپوکسی پرداخت. در ادامه دکتر نعیما خواجوی مدرس بخش سوم کارگاه مذکور، ضمن توضیح در رابطه با کارکرد ماسک¬های تمرینی به بررسی انواع تمرینات Mask Training پرداخت.
همچنین در بخش پایانی این کارگاه که از 10 امتیاز حضور در آزمون ورودی دوره مربیگری بدنساز آکادمی ملی المپیک برخوردار بود، خانم شیرین قادری نتایج جدیدترین مقالات مرتبط با تمرینات در شرایط هایپوکسی را در اختیار شرکت¬کنندگان قرار داد.