به گزارش اکونا پرس،

محمدرضا زنوزی مالک باشگاه‌های تراکتور و ماشین سازی اظهار کرد: خوشبختانه تیم ماشین سازی نتیجه لازم را گرفت و در لیگ برتر فوتبال ماند، اما تیم تراکتور در اهواز با  یک گل شکست خورد و  رتبه چهارم را به دست آورد. البته تیم تراکتور  سهمیه آسیایی را کسب  کرده است.  

او درباره وضعیت کاپیتان های ملی پوش تراکتور برای فصل آینده گفت: در صورت جدایی این افراد، بازیکنان دیگری را جذب می کنیم اما این موضوع به همین راحتی نیست چون آنها با تراکتور قرارداد دارند. اگر آنها قصد ترک تبریز را داشته باشند باید پول رضایت نامه خود را پرداخت کنند. 

زنوزی  درباره اینکه سال بعد هم از تیم ماشین سازی حمایت می‌کند  یا نه، بیان کرد: در حال حاضر سیاست ما مشخص نیست. ماشین سازی یکی از تیم‌های پرطرفدار ایران است. من آماده واگذاری این باشگاه هستم، اما هیچ پیشنهادی برای این موضوع نداریم.  مالکیت ۲ باشگاه سخت است، اما برخی از افراد درباره ۲ تیم تبریزی حرف‌هایی می‌زنند. به هر حال باشگاه‌های تراکتور و ماشین سازی به لحاظ شرکتی، سهامداری، اعضای هیئت مدیره و مدیریتی  با یکدیگر فرق می‌کنند. بعضی‌ها دوست دارند بگویند من مالک هر ۲ باشگاه هستم در حالی که به این صورت نیست.  من مالک این ۲ باشگاه تبریزی نیستم و شرکت‌ها مالکیت آن‌ها را برعهده دارند و من نماینده هواداران هستم.

او بیان کرد:  تیم فوتبال تراکتور هفته آینده در جام حذفی برابر تیم نفت مسجد سلیمان بازی دارد و آن بازی برای ما مهم است. انشاالله بازیکنان نتیجه لازم را می‌گیرند و به لیگ قهرمانان آسیا صعود می‌کنیم و مشکلی در این باره نداریم. در حال حاضر از عملکرد تیم تراکتور راضی هستم و با وجود اینکه این تیم در آخرین بازی نتیجه لازم را نگرفت، اما نتایج نسبتا خوب بوده است.

 

زنوزی افزود: شخصی شیطنت‌ کرده و به فیفا و‌ ای اف سی نامه زده و مشکلاتی را برای فوتبال کشورمان به وجود آورده است. او طی ایمیلی به فیفا اعلام کرده است که من ۲ تیم در فوتبال ایران دارم، اما شرکت‌های این ۲ باشگاه تبریزی با یکدیگر فرق می‌کنند. به هر حال مردم و رسانه‌ها دوست دارند بگویند که من مالک باشگاه‌های تراکتور و ماشین سازی هستم در صورتی که این موضوع درست نیست.

او خاطر نشان کرد: ۱۶ تیم لیگ برتری وجود دارند. ۴ باشگاه خصوصی هستند و ۱۲ تیم برای ۳ وزارتخانه  هستند. وزارت نفت مالکیت تیم‌های نفتی را برعهده دارد و علاوه بر این  ۲ تیم تهرانی برای وزارت ورزش هستند و برخی از تیم‌ها هم به وزارت صنعت تعلق دارند. فیفا از این موضوع نمی‌گذرد.

او گفت: تیم ما  است که ۱۲ سال در لیگ برتر حضور دارد. حدود ۲۵ سال در فوتبال تیم‌داری می‌کنم، اما تاکنون یک بار هم در چیدن ترکیب تیم‌ها دخالتی نکرده ام. اصلا این اتفاق رخ نداده است و سعی می‌کنم هفته‌ای که این ۲ باشگاه تبریزی با هم بازی دارند با هیچ کدام از اعضای این ۲ باشگاه تماس نگیرم.

زنوزی درباره اینکه در شهرآورد تبریز حضور ندارد، گفت: من یک بار در دربی تبریز در ورزشگاه حاضر شدم، اما در بیشتر بازی‌های این ۲ تیم تبریزی حضور ندارم. با توجه به اینکه طرفدار ۲ تیم تبریزی هستم سعی می‌کنم که بازی آن‌ها را از نزدیک  تماشا نکنم.  

مالک باشگاه تراکتور درباره ممنوعیت ورود خارجی‌ها به لیگ برتر فوتبال و محکومیت تراکتور در پرونده فورچونه گفت: من نمی‌دانم فدراسیون فوتبال با چه استدلالی این کار را کرده است و نمی‌خواهم  به این مسئله ورود کنم، چون اطلاعی در این زمینه ندارم. درباره محکومیت در پرونده فورچونه باید بگویم که من ۶ ماه پیش به مسئولان فدراسیون فوتبال هشدار دادم که مواظب وکیل سوئیسی باشند.

زنوزی درباره اینکه چرا از وکیل سوئیسی در پرونده‌های حقوقی باشگاه تراکتور استفاده کرده است، گفت: شخصی که به فیفا ایمیل زده بود وکیل سوئیسی را در استانبول به من معرفی کرد. به هر حال ما در ۳ - ۴ پرونده حقوقی  با وکالت دلشات محکوم شدیم. این احتمال وجود دارد که رای  پرونده فورچونه در دادگاه CAS تغییر کند، چون این بازیکن بعد از ترک  تراکتور با تیم دیگری قرارداد بسته است و باید جریمه همان فصلی که در تیم ما بوده را پرداخت کنیم. البته ما از این بازیکن به دلیل اینکه بدون اطلاع و شبانه از ایران فرار کرده بود شکایت کرده ایم.  

او درباره اینکه چقدر انتقاد پذیر است و اینکه در پروژه جذب بازیکنان خارجی حدود ۹۹ درصد شکست خورده است، گفت: اگر نقد همراه با روش درست باشد مشکلی نیست و قبول می‌کنم. به هر حال این موضوع در همه تیم‌ها اتفاق افتاده است و در تیم‌های تهرانی هم شاهد این مسئله هستیم. ما در کیفیت خارجی‌ها سرمان کلاه نرفته است و همه بازیکنان خارجی جذب شده با کیفیت بوده اند، اما سایر تیم‌ها بازیکنان بی کیفیت هم جذب کرده اند. به هر حال ما بازیکنان باکیفیت خارجی را با قیمت پایین به خدمت گرفتیم، اما متاسفانه شرایط به صورتی است که اکثر بازیکنان تحمل بازی در لیگ ایران را نداشتند. اگر جذب بازیکنان خارجی آزاد  باشد در آن صورت ما باید بازیکنان آسیای میانه و کشور‌های همسایه را به خدمت بگیریم.  

او درباره برنامه سال آینده اش برای تیم تراکتور گفت: تیمی بهتر برای فصل آینده خواهیم بست و این موضوع را به هواداران قول می‌دهم. سعی می‌کنیم با برنامه ریزی خوب و بهتر نتایج خوبی بگیریم.