به گزارش اکونا پرس،

دکتر قراخانلو در ابتدای این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری و عزاداری سالار شهیدان و سرور آزادگان جهان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش، برگزاری این مرحله از بورسیه را با توجه به شیوع ویروس کرونا تجربه جدیدی عنوان کرد.

وی افزود: پاندمی کرونا یک فهم، ادبیات و رویه جدیدی را بر جهان مستولی کرد که ما ورزشی‌ها باید جریان ورزش که جریانی زنده و مستمر است را با تغییرات به وجود آمده وفق دهیم.

دکتر قراخانلو ارائه خدمات به نوجوانان و جوانان و همچنین توجه ویژه به ورزش بانوان را از اولویت‌های کاری مهم و اصلی آکادمی ملی المپیک عنوان کرد و خطاب به شرکت کنندگان بورسیه ورزشی گفت: شما اولویت اول آکادمی ملی المپیک هستید. با توجه به هدف گذاری‌های شما برای زندگی ورزشی و اهمیت استمرار آن، برای ما مهم است که شما عزیزان پس از دوران کرونا دچار غافلگیری نشده و برنامه های ورزشی خود را تا رسیدن به قله های افتخار پیش ببرید. 

دکتر قراخانلو در ادامه و با بیان اینکه آکادمی ملی المپیک در دوره چهارم بورسیه ورزشی که از صبح امروز کلید خورد، به صورت نظری و با کیفیت بالاتری به شرکت کنندگان این طرح ارائه می شود ابراز داشت: بنده و همکارانم در آکادمی امیدواریم به زودی و پس از پشت سر گذاشتن دوران کرونا بخش عملی این دوره را به صورت حضوری در خدمت شما و مربیانتان باشیم.

وی ضمن اشاره به این موضوع که بازخوردهایی که از مرحله گذشته بورسیه ورزشی آکادمی ملی المپیک از سوی مدیران کمیته ملی المپیک، آکادمی و مدیران و متولیان ورزش داشتیم، ما را بر این داشت تا مراحل بعدی بورسیه را با تعداد فدراسیون های بیشتر و همچنین تعداد شرکت کنندگان بیشتری پیگیری نماییم.

دکتر قراخانلو در پایان گفت: در آینده ای نزدیک گزارشی مبسوط از بورسیه ورزشی امیدها و ستاره های آکادمی ملی المپیک به کمیته بین المللی المپیک ارسال خواهد شد.

گفتنی است دوره های آموزشی آنلاین این مرحله از بورسیه ورزشی آکادمی که با حضور 31 دختر و 31 پسر نخبه ورزشکار و در قالب هشت گروه در آکادمی ملی المپیک برگزار می شود، تا تاریخ 12 شهریور ادامه دارد.

عناوین کارگاه های آموزشی به شرح زیر است:

- شناسایی افکار و هیجانات مثبت و منفی و نقش آنها در عملکرد ورزشی

- بازگشت به حالت اولیه مطلوب در ورزش

- تغذیه (کنترل وزن)

- زندگی اجتماعی و ورزش قهرمانی