به گزارش اکونا پرس،

در این وبینار که با حضور 110 نفر از معلمان تربیت بدنی سراسر کشور برگزار شد، حبیب حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران، دکتر مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، دکتر رضا قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک و خانم ناهید کریمی مسئول بخش توسعه ارزش های المپیک و مدیر پژوهش آکادمی ملی المپیک سخنرانان وبینار را تشکیل دادند. 
دکتر قراخانلو در جریان وبینار مذکور ضمن معرفی بخش های مختلف این مجموعه و نحوه خدمات رسانی به جامعه مخاطب آن (ورزشکاران، مربیان، مدیران و سرپرستان تیم های ورزشی، دانش آموزان، دانشجویان و معلمان تربیت بدنی و ...) در خصوص ارتباط آکادمی با ورزش دانشگاهی و دانش آموزی نکاتی را ارائه کرد.
وی گفت: آکادمی ملی المپیک عهده دار مشارکت در توسعه علمی، فرهنگی و اجتماعی از طریق ورزش است علاوه بر کمیته ملی المپیک کشور، با کمیته بین‌المللی المپیک، آکادمی بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا با توجه به اهداف و وظایفی که برای ما ترسیم کرده اند (پرداختن به موضوعات مختلف ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و علمی) در حال همکاری هستیم.
دکتر قراخانلو ابراز داشت: کمیته بین المللی المپیک از لحاظ جایگاه، بزرگترین نهاد ورزشی در دنیا می‌باشد که طی سال های اخیر خود را به عنوان نهادی اجتماعی تعریف کرده و خود را شریک سازمان های مردم نهاد مانند یونسکو می داند. این نهاد بین‌المللی در تلاش است تا سال 2030 جنبه های فرهنگی و اجتماعی را پررنگ تر از جنبه ورزشی خود کند.
وی در ادامه ضمن اشاره به صحبت های نلسون ماندلا، ورزش را یکی از بهترین ابزارها برای تغییر و بهتر کردن وضعیت دنیا عنوان کرد و گفت: این موضوع یکی از مهمترین اهداف آکادمی ملی المپیک می باشد.
دکتر قراخانلو همچنین توضیحاتی را در رابطه با مجموعه فعالیت های انجام گرفته در دپارتمان های مختلف آکادمی ملی المپیک نظیر تاریخ شفاهی ورزش ایران، توسعه ارزش های المپیک، پیشگیری از آسیب های ورزشی و قلب ورزشی ارائه داد که از مهمترین آن برگزاری دوره های آموزشی تخصصی داخلی و بین المللی جهت دانش افزایی جامعه ورزش می باشد.
وی در پایان با اشاره به افزایش برنامه های آکادمی در جهت توسعه فرهنگی و اجتماعی از طریق ورزش گفت: ما در آکادمی ملی المپیک علاوه بر فعالیت هایی که ذکر شد، ارائه خدمات به کودکان حاشیه نشین و کم برخوردار و تشکیل شورای حفاظت از ورزشکاران در برابر سوء استفاده و تعرض در ورزش را در برنامه های اجرایی داشتیم که در کانون مهمترین کارهای کمیته بین المللی المپیک است.
در ادامه این وبینار، خانم ناهید کریمی مدیر پژوهش و مسئول توسعه ارزش های المپیک آکادمی ملی المپیک ضمن معرفی این بخش، راه های ارتباطی برای مشارکت معلمان تربیت بدنی با آکادمی ملی المپیک را معرفی کرده و به تجربه های عملی و اجرایی قبلی در راستای توسعه ارزش های المپیک در میان جامعه وسیع معلمان تربیت بدنی اشاره کرد.