به گزارش اکونا پرس،

مریم بخشی در گفتگو با سایت کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه سه ورزشکار گیلانی موفق به کسب چهار سهمیه المپیک شده‌اند، اظهار کرد: محمد رهبری در دو ماده سابر انفرادی و تیمی در رشته شمشیربازی، آرمین هادی پور در رشته ورزشی تکواندو و سارا بهمنیار در رشته کاراته موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌اند.
وی با تأکید بر برنامه‌های مدون اداره کل ورزش و جوانان گیلان در توسعه ورزش قهرمانی و حمایت ویژه از قهرمانان ورزشی در سه سال اخیر تصریح کرد: تاکنون کسب چهار سهمیه المپیک توسط ورزشکاران گیلانی مطابق برنامه‌ریزی‌ بوده است لیکن هدف غایی‌مان نیست و برنامه‌های حمایتی را برای کسب نشان‌های خوش‌رنگ المپیکی ادامه خواهیم داد.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه حسرت بیش از ۶۰ ساله گیلانیان در کسب نشان المپیکی خاتمه خواهد یافت، افزود: مرحوم نامجو در رشته وزنه‌برداری در المپیک ۱۹۵۶ آخرین مدال گیلانیان را کسب کرده و پس از وی هیچ‌یک از ورزشکاران گیلانی موفق به کسب نشان المپیک نشدند.
بخشی با اشاره به ناکامی گیلانیان در دوره‌های اخیر المپیک گفت: متأسفانه ورزش گیلان در المپیک ریو هیچ ورزشکاری در کاروان المپیک کشورمان به خود ندید، در المپیک لندن نیز تنها یک نماینده داشتیم که علیرغم شایستگی موفق به کسب مدال المپیکی نشد.
وی با اشاره به شانس بالای ورزشکاران گیلانی در کسب نشان المپیکی در توکیو ژاپن بیان کرد: ورزش گیلان با برنامه‌ریزی دقیق به مرحله‌ای رسیده که می‌خواهد در کاروان ورزش کشورمان نقش‌آفرینی مؤثری ایفا کرده و بر تعداد مدال‌های المپیکی کشورمان بیفزاید.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با تأکید بر حمایت ویژه از ورزشکارانی که موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌اند، تصریح کرد: پیش از اتمام سال ۹۹ یک دستگاه آپارتمان به سه ورزشکار گیلانی که تاکنون موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌اند اهدا می‌شود.
بخشی با اشاره به اینکه تسریع و ایجاد تسهیلات ویژه در جذب و استخدام قهرمانان از برنامه‌های مورد تأکید و پیگیری در اداره کل ورزش و جوانان استان بوده، افزود: این پیگیری‌های مستمر و مداوم باعث رضایتمندی بالای قهرمانان گیلانی شده است.
وی با بیان اینکه طرح‌های انگیزشی به‌منظور تلاش بیشتر قهرمانان گیلانی جهت کسب سهمیه اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: ورزش گیلان در رشته‌های قایقرانی و تیراندازی نیز شانس کسب سهمیه المپیک را دارد. پریسا محمدزاده و زیبا سماک در رشته کانوکانادایی دونفره بانوان، علی آقامیرزایی و پیمان قویدل در رشته کایاک مردان، نازنین ملایی در رشته رویینگ تک‌نفره سنگین‌وزن از جمله شانس‌های ورزش گیلان در مسیر کسب سهمیه المپیک هستند که به‌صورت مستمر و مداوم رصد و نظارت می‌شوند.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان عدم توفیق ورزشکاران گیلانی در ادوار المپیک را سبب ایجاد حسرت بزرگی برای جامعه ورزش گیلان دانست و افزود: ورزش گیلان در المپیک ریو ورزشکاری به خود ندید و تک ورزشکار گیلان در المپیک لندن، دو ورزشکار گیلان در المپیک پکن و دو ورزشکار گیلان در المپیک آتن علیرغم شایستگی بالا و‌ بعضاً با بدشانسی موفق به کسب مدال نشدند.
 وی با بیان اینکه علاوه بر المپین‌های گیلانی، پاراالمپین‌های این استان نیز در توکیو از شانس بالایی برای کسب مدال برخوردار هستند، گفت: مهدی پور رهنما در رشته پاراتکواندو و میثم علیپور در والیبال نشسته تاکنون سهمیه قطعی پارالمپیک توکیو را کسب کرده‌اند و امید داریم سامان رضی در پاراوزنه‌برداری و صابر رحیم‌پور در دوچرخه‌سواری نیز به جمع کاروان ورزش ایران در پاراالمپیک توکیو بپیوندند.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با تأکید بر پرداخت پاداش به ورزشکاران پاراالمپیکی گیلان تصریح کرد: هیچ تفاوتی بین ورزشکاران المپیکی و پاراالمپیکی استان نیست و به ورزشکاران پاراالمپیکی به‌سان ورزشکاران المپیکی پس از کسب سهمیه و مدال تقدیر و تجلیل می‌شوند.
بخشی با تأکید بر اینکه ورزش گیلان به قطب مدال‌آوری کاروان کشورمان در المپیک توکیو تبدیل می‌شود، افزود: کاروان کشورمان در المپیک پیشین در ریو برزیل موفق به کسب سه نشان طلا، یک نقره و چهار برنز شده است و بسیار امیدواریم در المپیک توکیو دست‌کم یک نشان خوش‌رنگ توسط گیلانیان بر این مدال‌ها افزوده شود.