به گزارش اکونا پرس،

صبح امروز  دکتر صالحی امیری در کناربرخی از اعضای هیات اجرایی ، مشاوران و مسئولین کمیته ملی المپیک از اردوی تیم ملی کشتی بازدید کردند. در این بازدید دکتر صالحی امیری ابتدا با حضور  بر مزار شهید گمنام به روح شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی ادای احترام کرد و سپس به بازدید از فدراسیون و اردوی تیمهای ملی کشتی فرنگی و آزاد پرداخت و در جمع کشتی گیران با تاکید بر اهمیت رشته کشتی در ورزش کشور اظهار داشت : باید برای کشتی و کشتی گیران به احترام ایستاد.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود : برای برطرف کردن مشکلات کشتی گیران جلسه ای با علیرضا دبیر رییس فدراسیون خواهیم داشت ، ما به تک تک شما علاقه مند هستیم چون شما سرمایه های ما هستید. در حال حاضر کشتی در بهترین وضعیت قرار دارد چرا که همه سرمایه های سخت افزار و نرم افزاربرای کشتی در تلاش هستند که اتفاق خوب در این رشته ورزشی شکل بگیرد .

صالحی امیری خطاب به ملی پوشان کشتی گفت : برای پی بردن به دلیل اهمیت دادن  به کشتی  بعد از اردو به کمیته ملی المپیک بیایید تالار مشاهیر ورزش ایران را ببینید و مشاهده کنید ۹۰ درصد مشاهیر ورزش ایران از کشتی هستند و بالای ۴۰ تندیس المپیکی مربوط به کشتی است که انشاالله این هفته هم از 5 تندیس رونمایی میکنیم که تاکنون تندیس ها از پیشکسوتان هستند و از ماه جدید نیز  ساخت و رونمایی از تندیس نسل جدید آغاز می شود.
رییس کمیته ملی المپیک با اشاره به شرایط برگزاری اردوی ملی پوشان  تصریح کرد : از شرایط سخت اردو هامطلعیم وبه صورت روزانه رصد می کنیم  و در صورت تایید نهایی اقای دبیر هماهنگی های لازم برای برپایی اردوی کیش فراهم خواهد شد .   حسن برگزاری اردو در  کیش این است که در حال حاضر پاک ترین شهر کشور کیش است و از این لحاظ مکان مناسبی برای اردوی ملی پوشان محسوب می شود .
صالحی امیری با اشاره به شرایط کرونایی کشور افزود : شرایط کرونا شرایط سختی است و همه مردم غمگین هستند که انشاالله در المپیک با درخشش شما کام مردم شیرین می شود و با مدال ذائقه مردم تغییر می کند و با همت شما عزیزان و تلاش های آقای  دبیر میتوانید لبخند روی لب مردم بیاورید.
وی گفت از طرف اعضای هیئت اجرایی و آقایان پیمان فخری رئیس مرکز نظارت و بهداد سلیمی  که مشاور من هستند هرمیزانی که در توان ما باشد هم ما و هم وزارت ورزش به کشتی کمک میکنیم چون نقطه امید ما کشتی است و اگر کسی فکر کند ما به کشتی بی توجه هستیم این فکر گناه است.

وی گفت آقای دبیر از جنس شماست و خوشبختانه هم خوب درخشیده و با انگیزه و ارتباطاتی که داشته تلاش می کند تا بهترین ها را برای کشتی فراهم کند البته از زحمات دیگران نیز نباید غافل شد .
پیش از سخنان دکتر صالحی امیری علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی با خیر مقدم به آقای صالحی امیری و هیئت همراه  در گزارشی شرایط اوزان و سهمیه های کسب شده و مسابقات پیش رو  را توضیح داد و گفت : کشتی یکی از سه ورزش سخت دنیاست وقتی  کشتی گیران ما به المپیک هم برسند تازه کارشان شروع می شود چون  برای کشتی نه فقط حضور در المپیک بلکه مدال گرفتن افتخار است.
رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد ملی پوشان ایرانی از با اخلاق ترین ورزشکاران هستند و سخت تلاش می کنند تا در المپیک دل مردم را شاد کنند .

 دبیر با اشاره به شرایط خاص برگزاری اردوها در دوران کرونا گفت تمامی حاضران در اردو تست کرونا دادند و همه تست هارا به وزارت بهداشت ارسال می کنیم تا  مکتوب داشته باشیم که سالم هستند.

وی گفت هزینه های اردوها و کشتی گیران نسبت به دوران  قبل از کرونا چندین برابر شده است که یکی بدلیل تست کرونا ست و دیگری تغذیه خوب و مکمل های مجازی است که باید در اختیار کشتی گیران باشد.
در ادامه حضور دکتر صالحی امیری در اردوی تیم ملی کشتی، محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ضمن تشکر و ابراز خوشحالی از حضور رئیس کمیته ملی المپیک گفت: از اینکه مورد لطف وزارت ورزش و جوانان  و کمیته ملی المپیک قرار گرفتیم بسیار خوشحالم، کشتی گیران همواره در تلاش هستند در شرایط حساس با رسیدن به مدال مردم را شاد کنند.
در این راه برای رسیدن به این مهم  علیرضا دبیر برای راحتی ما تلاش فراوان کرده، مربیان نیز خالصانه زحمت می کشند و کشتی گیران نیز با تمام وجود میجیگند تا همگی بتوانیم  ذره ای دل مردم را شاد کنیم.
وی تاکید کرد: من به شخصه همیشه دکترصالحی امیری را به عنوان انسان والا قبول داشتم و همیشه به  ورزشکاران توجه کرده اند؛ از دکتر صالحی امیری تقاضا دارم که از مربیان بیشتر حمایت شود چراکه این قشر مظلوم واقع شدند.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در ادامه گفت: بازدید مسئولان از اردو در بالارفتن روحیه ورزشکاران بسیار موثر است خود من با دیدن بهداد سلیمی و سایر عزیزان روحیه مضاعف گرفتم و در حضور شما قول می دهیم بیشترین تلاش را برای شادی دل مردم کنیم.
در ادامه غلام محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: مثل همیشه لطف کردید و به اردو تشریف آوردید چراکه  شما همیشه منبع خیر هستید و حضورتان باعث دلگرمی ماست.
وی ادامه داد: همانطور که دکتر صالحی امیری اشاره کردند، خوشبختانه علیرضا دبیراز جنس کشتی است و شرایط بچه ها را به خوبی درک می کند؛ هدف ما نیز مشخص است و می دانیم که قراراست در توکیو چه اتفاقی بیفتد و تمام تلاش خود را خواهیم کرد و امیدوارم مدال بیاوریم و بچه ها تاریخ ساز شوند از مسئولان نیزتوقع حمایت از اردوها و آرامش نسبی داریم.
در ادامه حسین خانی مربی تیم ملی کشتی نیز از مسئولان خواستارحمایت کشتی گیران در خصوص حل مشکلات بیمه آنان شد  و گفت: امیدواریم با حمایت از کشتی گیران شرایطی ایجاد شود که تنها دغدغه آنان کشتی گرفتن باشد و  بتوانیم در المپیک پرچم کشور را بالا ببریم.

  

دکتر صالحی امیری با اشاره به اهمیت آرامش خاطر ورزشکاران و کادرفنی گفت: ان شاءالله درجلسه ای که پس از بازدید از اردو به همراه هیئت اجرایی با علیرضا دبیر و کادر فنی کشتی خواهیم داشت درخصوص مستمری و بیمه کشتی گیران نیز بحث و بررسی خواهیم کرد. البته در نظر خواهیم داشت تا برای کشتی گیران که در مسیر قهرمانی و کشتی هستند مستمری پرداخت کنیم که بخشی از آن را  علیرضا دبیر و بخشی ما و وزارت تقبل میکنیم،  مشکل بیمه را نیز بخشی ما و وزارت و بخشی دیگر را دبیر با کمک اسپانسر حل خواهیم کرد؛  البته مهم این است که این پرداخت ها پایدار باشد و هر تصمیمی برای همیشه گرفته شود.

 در ادامه بازدید رئیس کمیته ملی المپیک و هیئت همراه از اردوی تیم ملی کشتی  جشن تولد حسن یزدانی که روز گذشته 5 دیماه بود با کیک تولد سردیس وی  برگزار شد.

در ادامه نیز حسن یزدانی خطاب به دکتر صالحی امیری و هیئت همراه خواستار حمایت و توجه بیشتر به قهرمانان و حل مشکلات آنان قبل از المپیک شد تا بتوانند بدون دغدغه خوش رنگ ترین مدال را برای کشور بگیرند.

 

 پس از بازدید از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی و آزاد دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک به همراه فضل اله باقرزاده نائب رئیس، مجیدکیهانی و عبدی افتخاری اعضای هیات اجرایی، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیمهای ملی، بهداد سلیمی مشاور رئیس و علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی و  محمد بنا و غلام محمدی سرمربیان تیم های ملی کشتی نشستی برگزار کردند.