به گزارش اکونا پرس،

پنجمین هفته از دوره عالی رهبری در ورزش زنان امروز در حالی پیگیری شد که دکتر سید محمدکاظم واعظ‌موسوی مدیر مرکز روان‌شناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک به عنوان مدرس، طی سه بخش در مورد رویکرد روان‌شناختی در رهبری ورزش زنان و مزیت‌های آن توضیحاتی را به شرکت‌کنندگان این دوره ارائه داد.

دکتر واعظ موسوی در رابطه با برگزاری این دوره و مباحثی که به شرکت‌کنندگان ارائه شد گفت: چنانچه ما در مبحث رهبری نگاه سیستماتیک و سازمانی داشته باشیم مهارت‌های روانی باعث رشد شخصیت و رفتار رهبران خواهد شد اما اگر نگاه به شخصیت و رفتار رهبران مدنظر قرار نگیرد ممکن است که از بخش‌های بسیار اثرگذاری که می توانند کیفیت رهبری را اعتلا بدهند محروم شویم.

دکتر واعظ موسوی ضمن اشاره به اینکه اگر در زندگی رهبران بزرگ دقت کنیم متوجه می‌شویم که آنها ویژگی‌های خاص شخصیتی داشته اند گفت: مهمتر از این مسئله این است که رهبران بزرگ رفتارهای خاصی هم داشته‌اند و در واقع رویکرد تعاملی به شخصیت بانوانی که در موقعیت رهبری قرار دارند کمک می‌کند تا بتوانند رفتارهایشان را بازبینی کرده و خودشان را برای اثرگذارتر بودن آماده کنند.

دکتر واعظ موسوی در ادامه افزود: در این سه جلسه‌ای که به روان‌شناسی رهبری در ورزش زنان اختصاص داده شد، ما در رابطه با این موضوع که بانوان پیشرو چه ویژگی‌های شخصیتی دارند و چه ویژگی‌های شخصیتی ندارند، و اینکه این اشخاص چه رفتارهایی می‌کنند و چه رفتارهایی نمی‌کنند به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

 همچنین برای درک بهتر مبحث روان‌شناختی در زنان پیشرو، از شخصیت و رفتار این افراد وام‌هایی گرفتیم و با شرکت‌کنندگان دوره مورد بررسی قرار دادیم.

شایان ذکر است دوره عالی رهبری در ورزش زنان با همکاری معاونت زنان وزارت ورزش و جوانان و آکادمی ملی المپیک، از ابتدای دی‌ماه آغاز و به مدت هشت هفته (در قالب 54 ساعت کلاس آموزشی) در سالن همایش‌های آکادمی ملی المپیک در حال پیگیری است.