به گزارش اکونا پرس،

سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک درباره سلب میزبانی‌های نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین تیم ملی کشورمان در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ عنوان کرد: درباره این موضوع وزارت خارجه با بعضی از کشور‌ها که در این موضوع دخیل بوده اند تلفنی صحبت داشته و وزیر ورزش نیز در نامه‌ای به اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال اعتراض کرده است. ما هم در نامه‌ای به توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک اعتراض خود را نسبت به این تصمیم نا عادلانه اعلام کرده ایم. قرار بر این شد که مسئولان فدراسیون فوتبال هم به فیفا و هم به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض خود را ارسال کنند و برای انجام ملاقات‌های ۲ جانبه تلاش خود را انجام دهند.

او ادامه داد: این مسئله ملی است و باید از همه ظرفیت کشور برای فوتبال استفاده کنیم.

صالحی امیری ادامه داد: آن چیزی که اتفاق افتاده تصمیمی ناعادلانه و غیر منتظره بوده و از مشکلات مدیریتی فدراسیون فوتبال ما سوء استفاده کردند. از نظر ما مسئولیت این بی تدبیری متوجه شخص شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا است و معتقدیم باید از تمام ظرفیت‌های حقوقی، سیاسی و ملی برای ابطال این تصمیم ناعادلانه استفاده کنیم.

او گفت: رایزنی‌ها در تمام سطوح ملی و ورزشی کشورمان در جریان بوده و مباحث حقوقی نیز با تشکیل کمیته حقوقی شکل گرفته است.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: به جای این که مشکلات را به افراد داخل کشور نسبت دهیم باید به بانیان این تصمیم نا عادلانه حمله کرد.

او ادامه داد: ما منکر بی تدبیری و نا به سامانی صورت گرفته نیستیم و آن را تایید نمی‌کنیم، اما این شرایط هیچ دلیل و حقی را برای چنین تصمیم ناعادلانه‌ای برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ایجاد نمی‌کند. با این حال جلسات ما در سطوح مختلف ادامه دارد و وزارت خارجه هم عنوان کرده که با همه ظرفیت کنار ما خواهد بود ما هم این موضوع را تا آخر پیگیری خواهیم کرد .