به گزارش اکونا پرس،

سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره آخرین وضعیت برگزاری مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: انشاالله بتوانیم سال خوبی را شروع کنیم و در عرصه ورزش هم سال موفقی برای تیم ملی ایران و نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا باشد.

او افزود: با توجه به اینکه باید تیم فولاد در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند و زودتر راهی عربستان شود، دیدار لیگ برتر این تیم برگزار شد تا فولاد با آرامش جلو برود.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره اعتراض باشگاه صنعت نفت آبادان به تعویق دیدار این تیم مقابل استقلال گفت: موضوع قرمز بودن شهر آبادان مطرح نیست بلکه در خوزستان مسابقات دیگر هم برگزار می‌شود. امروز نفت مسجد سلیمان در خوزستان میزبان نساجی مازندران است. اصلا بحث شهر‌ها و استان‌های قرمز رنگ نیست. باشگاه‌ها شیوه نامه‌های بهداشتی را خیلی خوب اجرا کردند و از تمام آن‌ها تشکر می‌کنم.

مهدی اضافه کرد: هفته گذشته باشگاه استقلال درخواستی ارسال و در آن موارد و شیوه نامه‌های بهداشتی که قرار است در لیگ قهرمانان آسیا اجرا شود را گوشزد کرد. این موارد بسیار سختگیرانه است و سال گذشته هم در دیدار پرسپولیس و نساجی این اتفاق افتاد.

او تصریح کرد: هر تیمی می‌تواند با استفاده از ۱۱+ ۵ بازیکنی که کرونا نداشته باشد در مسابقات شرکت کند، اما در لیگ قهرمانان آسیا حتی یک مورد ابتلا به کرونا آن هم در کشوری مثل عربستان و شهر‌هایی مثل ریاض و جده می‌تواند برای نمایندگان ایران مشکل‌ساز شود و به همین دلیل ستاد کرونا تصمیم به تعویق بازی گرفت و این موضوع را به ما ابلاغ کرد.

مسئول مسابقات سازمان لیگ درباره مطرح شدن مذاکره فدراسیون فوتبال با فیفا برای استفاده از سیستم VAR توضیح داد: پروژه سیستم کمک داور ویدئویی ۲ - ۳ بار شروع شده و برخی مراحل مقدمای مثل آموزش آن هم پیش رفته است. امیدواریم این پروژه همچنان پابرجا باشد و البته سرعت بگیرد.

مهدی درباره اینکه به نظر می‌رسد بازیکنان برخی تیم‌ها مثل استقلال پس از ابتلا به کرونا زودتر از قرنطینه ۲ هفته‌ای به تمرینات بازمی‌گردند عنوان کرد: در این زمینه وظیفه‌ای ندارم، زیرا از مسائل پزشکی بی‌اطلاع هستم. این موارد پزشکی است و سوادی هم ندارم که بخواهم نسبت به آن اظهارنظر کنم.

او اضافه کرد: مطمئن هستم همکاران من در کادر پزشکی تیم‌ها و ستاد مقابله با کرونا در فوتبال بنا به تعهدی که در امر پزشکی دارند برای جان آدم‌ها بحث شائبه را مطرح نمی‌کنند. مصداق حرف هم هم ابتلا زیر ۲ درصدی در جامعه فوتبال به ویروس کرونا است.

مهدی درباره نگرانی خبرنگاران از وضعیت حضور در ورزشگاه‌ها با توجه به شروع موج جدید کرونا گفت: بنا به ابلاغی که بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی صورت گرفته، اصحاب رسانه عزیز که همواره دلتنگ آن‌ها برای حضور در ورزشگاه هستیم می‌توانند در شهر‌هایی که وضعیت قرمز و نارنجی ندارند تا سقف ۱۰ نفر اجازه ورود در جایگاه خبرنگاران ورزشگاه‌ها را پیدا کنند. این امر چند هفته‌ای است اتفاق می‌افتد. فکر می‌کنم از هفته یازدهم و دوازدهم این اتفاق افتاد و همچنان پابرجاست.

وی افزود: در شهر‌هایی که وضعیت قرمز و نارنجی دارد، خبرنگاران نمی‌توانند وارد ورزشگاه شوند. در این شهر‌ها تعداد عکاس‌ها هم کاهش پیدا می‌کند، اما در شهر‌هایی که وضعیت زرد و آبی دارند می‌توانیم ظرفیت خبرنگاران و عکاسان را افزایش دهیم و امیدواریم شرایط به شکلی باشد که هرچه سریع‌تر بیش‌ترین سقف ورود خبرنگاران به ورزشگاه را داشته باشیم.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره احتمال تغییر زمان پخش برخی دیدار‌ها توضیح داد: واقعیت این است که در این امر تلاش می‌کنیم، اما به دلیل روز‌های کمی که تا پایان مسابقات داریم برخی مواقع مسابقات همزمان می‌شود. امیدوارم مردم این شرایط بحران را بر ما ببخشند.