به گزارش اکونا پرس،

در ادامه رقابت های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا که به میزبانی آلماتی قزاقستان در حال برگزاری است، امیرمحمد یزدانی با رسیدن به فینال موفق به کسب چهارمین سهمیه المپیک برای کشتی آزاد ایران شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم، امیر محمد یزدانی در دیدار نیمه نهایی مقابل حاجی علی کشتی گیر روسی الاصل بحرین قاطعانه و با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد و ضمن رسیدن به فینال، موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو شد.

یزدانی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس برابر محمد عبدالکریم از کویت با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. 

در وزن ۷۴ کیلوگرم، یونس امامی در دور نخست برابر اووز میرادوف از ترکمنستان ۱۰ بر صفر پیروز شد، وی در دومین مبارزه نیز منگجیگان از چین را ۱۱ بر صفر برد و به مرحله نیمه نهایی رسید. امامی برای رسیدن به فینال و کسب سهمیه المپیک ساندیپ مان از هند را ۱۰ بر صفر برد و صاحب سهمیه المپیک شد.

تا دقایقی دیگر محمد حسین محمدیان برای کسب سهمیه آخر کشتی آزاد به میدان می رود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان  ابتدا ۱۱ بر صفر نائویا آکاگوما از ژاپن را ۱۱ بر صفر برد، وی سپس ساپاروف از ترکمنستان را ۱۵ بر ۴ شکست داد و به نیمه نهایی رسید. وی نیز در صورت برتری در نیمه نهایی و رسیدن به فینال موفق به کسب ششمین سهمیه المپیک برای ایران خواهد شد تا کشتی آزاد به تمامی سهمیه های المپیک توکیو برسد.

پیش از تیم ملی کشتی آزاد ایران در جریان رقابت های جهانی ۲۰۱۹ به ۳ سهمیه در اوزان ۵۷، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم رسیده بود. 

رقابت های گزینشی جهانی که اردیبهشت ماه در بلغارستان برگزار می شود، آخرین فرصت کسب سهمیه برای کشورهای جهان خواهد بود.

پیش از این تیم ملی کشتی فرنگی ایران نیز با کسب ۲ سهمیه در این رقابت ها جمع سهمیه های خود را به عدد ۵ رساند و برای یک سهمیه باقیمانده، نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم ایران در رقابت های جهانی گزینشی المپیک حاضر خواهد شد.