به گزارش اکونا پرس،
دعوت‌شدگان به مرحله جدید اردوهای آماده‌سازی تیم ملی کشتی آزاد که از امروز دهمین مرحله اردوهای آماده‌سازی خود را به منظور حضور در بازی‌های المپیک توکیو آغاز می‌کنند، صبح امروز و پس از انجام تست کرونا در آزمون‌های آمادگی جسمانی آکادمی ملی المپیک حضور یافتند.
ارزیابی‌های بیومکانیکی ویژگی‌های قدرت نظیر قدرت بیشینه و نرخ توسعه نیرو و توان بیشینه به وسیله صفحه نیروسنج و تست‌های سنجش، نظیر توان هوازی و بی‌هوازی و ترکیب بدنی عناوین آزمون‌هایی بود که توسط کارشناسان مرکز سنجش و توسعه قابلیت‌های جسمانی آکادمی ملی المپیک از کشتی‌گیران آزاد کار انجام گرفت.
اسامی نفرات دعوت شده به این اردو که تمرینات خود را به مدت 10 روز و در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی پیگیری خواهند کرد به شرح زیر است:
57 کیلوگرم: رضا اطری و علیرضا سرلک
65 کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی، مرتضی قیاسی و حسن عبادی
70 کیلوگرم: عرفان الهی
74 کیلوگرم: مصطفی حسین خانی و یونس امامی
79 کیلوگرم: محمد نخودی
86 کیلوگرم: حسن یزدانی و امیرحسین فیروزپور
92 کیلوگرم: محمدجواد ابراهیمی و کامران قاسم پور
97 کیلوگرم: علی شعبانی، محمدحسین محمدیان و علیرضا کریمی
125 کیلوگرم: امین طاهری و امیرحسین زارع
غلامرضا محمدی به عنوان سرمربی و ابراهیم مهربان، عباس حاج کناری، محمد اصلانی و حسن طهماسبی به عنوان مربی و همچنین دکتر مرتضی بهرامی‌نژاد به عنوان بدنساز دیگر اعضای کادرفنی این تیم را تشکیل می‌دهند.
گفتنی است تیم ملی کشتی آزاد ایران در پیکارهای جهانی 2019 قزاقستان در اوزان ۵۷ کیلوگرم توسط رضا اطری، ۸۶ کیلوگرم توسط حسن یزدانی و ۱۲۵ کیلوگرم توسط یدالله محبی و در ادامه در رقابت‌های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا که اواخر فروردین در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شد در اوزان 65 کیلوگرم توسط امیرمحمد یزدانی، ۷۴ کیلوگرم توسط یونس امامی و ۹۷ کیلوگرم توسط محمدحسین محمدیان موفق به کسب سهمیه کامل حضور در المپیک توکیو شده است.
لازم به ذکر است به دلیل برگزاری چهل و یکمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی (30 اردیبهشت) که مرحله اول گزینشی مسابقات جهانی 2021 نروژ نیز محسوب می‌شود، کادرفنی تیم ملی از کشتی‌گیران کمتری برای حضور در اردوی مذکور دعوت به عمل آورده است.