به گزارش اکونا پرس،

مسعود سلطانی فر در این مراسم گفت:در این رویداد افتخار بزرگی نصیب ایران شد و فروغی توانست نخستین مدال کاروان و همچنین نخستین مدال تیراندازی را کسب کند و برای ایران افتخار آفرینی کند.
وزیر ورزش ادامه داد: این موفقیت بزرگ را به ملت ایران تبریک می گویم. ما انتظار نداریم در همه رشته ها مدال بگیریم و قهرمان شدن و کسب مدال سخت است
رییس کمیته ملی المپیک هم اظهار داشت:این طلا که جواد فروغی کسب کرد از چند جهت ارزشمند است این قهرمان از شهر دهلران تلاش کرد و به اینجا رسید و به مردم سخت کوشش ایلام تبریک می گویم.
صالحی امیری ادامه داد : تلاش ها به ثمر نشست و تیراندازی به رشته مدال اور اضافه شد. همه نهادها که به کاروان ایران کمک کردند تشکر می کنم کسب مدال جواد فروغی انگیزه خوبی را برای کاروان فراهم کرد و امیدواریم این موفقیت ها تداوم داشته باشد.
جواد فروغی نخستین مدال اور کاروان گفت: بالاتر از مدال لبخندی است که کام مردم را شیرین کرد و این ارزشمند است امیدوارم این مدال برای سایر رشته ها تکرار شود و با سبد پر تر به کشور باز گردیم.
فروغی روز گذشته در ماده تپانچه بادی ۱۰ متر ایران را صاحب مدال طلا کرد و به عنوان نخستین مدال اور  تیراندازی در تاریخ المپیک لقب گرفت.
تیراندازی در نهمین دوره حضورش در المپیک صاحب مدال شد.