به گزارش اکونا پرس،
دکتر سعیدی در ابتدای این نشست ضمن تشکر از فعالیت های دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی که از تیرماه 1397 کار خود را به منظور کاهش آسیب های ورزشکاران تیم های مختلف ورزشی آغاز کرده است گفت: محور کارگاه ها و دوره های آموزشی که توسط این دپارتمان برگزار می شود بسیار مطلوب است. باید جامعه هدف که از مربیان، ورزشکاران و حتی روسای فدراسیون ها تشکیل می شود را از حساسیت و اهمیت این موضوع بیش از پیش با خبر کنیم.
وی ضمن بیان اینکه گروه هدف باید از این کلاس های آموزشی بیشتر بهره مند شوند افزود: علاوه بر این کلاس ها، مشاوره های تخصصی به فدراسیون ها نیز می تواند باعث کاهش خطر آسیب دیدگی در ورزشکاران شود.
در ادامه دکتر محمد حسین علیزاده مسئول دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی، فعالیت های این دپارتمان را همگام و هماهنگ با کمیته بین المللی المپیک توصیف کرد و گفت: دپارتمان مذکور در طی سه سال گذشته، وبینارهای داخلی و بین المللی مختلفی را در حوزه پیشگیری از آسیب برگزار کرده و ما امیدواریم در شش ماهه دوم سال جاری و ابتدای سال آینده خدمات مناسبی را به تیم‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی ارائه کنیم.
لازم به ذکر است دکتر علیزاده، آذرماه سال جاری و به منظو افزایش تعاملات بین المللی، به عنوان نماینده این دپارتمان در کنفرانسی که به میزبانی شهر موناکو فرانسه برگزار خواهد شد شرکت می کند.
همچنین دکتر الهام شیرزاد از اعضای دپارتمان مذکور ضمن ارائه گزارشی از ارزیابی های صورت گرفته بر روی تکواندوکاران تیم های ملی در رده های سنی مختلف که به منظور یافتن راه هایی برای کاهش خطر آسیب در این رشته ورزشی صورت گرفت گفت: دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی آمادگی خود را برای خدمات  دهی مناسب جهت تیم های اعزامی به مسابقات مهم پیش رو مانند بازی های داخل سالن اسفندماه و بازی های آسیایی سال آینده اعلام می کند.
در پایان دکتر زارعی از دیگر اعضای دپارتمان، ضمن ارائه پیشنهاد برگزاری کارگاه های توجیهی ویژه ورزشکاران و کادرفنی تیم ها گفت: دپارتمان آمادگی این را دارد تا پس از انجام آزمون های لازم، از ورزشکاران و کادرفنی مربوطه دعوت کند تا در کنار ارائه نتایج و گزارش این آزمون ها، راه کارهای لازم به ورزشکارانی که ریسک بالایی از آسیب دارند ارائه کند.
گفتنی است دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست آکادمی ملی المپیک، دکتر محمد حسین علیزاده مسئول دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی، دکتر سید شمس الدین تقوی مدیر مرکز پزشکی ورزشی آکادمی ملی المپیک، دکتر مصطفی زارعی و دکتر الهام شیرزاد اعضا و خانم حاجی احمدی دبیر دپارتمان مذکور و همچنین محمد رضا اویسی معاونت آموزش و پژوهش آکادمی ملی المپیک حاضرین نشست را تشکیل دادند.