به گزارش اکونا پرس،

به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران اسامی 35 بازیکن را برای رقابت‌های جام جهانی اعلام کرد که در این لیست نام 7 بازیکن استقلال و 4 پرسپولیسی به چشم می‌خورد. همچنین 17 لژیونر در این لیست دیده می‌شود تا در لیست اولیه توازن بین بازیکنان داخلی و لژیونر برقرار شود. البته مسلما در ادامه و با محدود شدن این لیست این توازن به سود لژیونرها به هم خواهد ریخت.
دروازه‌بان‌ها:علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)، سیدحسین حسینی (استقلال)، رشید مظاهری (ذوب‌آهن)، امیر عابدزاده (ماریتیمو پرتغال)
4 انتخاب کی‌روش در درون دروازه کاملا قابل پیش‌بینی بود. جایگاه علیرضا بیرانوند تا حدودی تضمین‌شده است و حالا 3 دروازه‌بان دیگر برای سفر به جام جهانی باید با هم رقابت کنند تا در نهایت با انتخاب 2 دروازه‌بان دیگر لیست 3 نفره دست‌کش به دست‌ها برای جام جهانی تکمیل شود.
مدافعان: رامین رضاییان (اوستنده بلژیک)، وریا غفوری (استقلال)، بیت آشور (لس‌آنجلس اف‌سی آمریکا)، سیدجلال حسینی (پرسپولیس)، محمدرضا خانزاده (پدیده)، مرتضی پورعلی‌گنجی (السد قطر)، محمد انصاری (پرسپولیس)، پژمان منتظری (استقلال)، سیدمجید حسینی (استقلال)، میلاد محمدی (اخمت گروژنی روسیه)، امید نورافکن (استقلال)، روزبه چشمی (استقلال)، سعید آقایی (سپاهان)
سورپرایز بزرگ کی‌روش در لیست مدافعان، استیون بیت‌آشور است. این بازیکن در بازی‌های تدارکاتی تیم ایران پیش از حضور در جام جهانی برزیل مورد توجه کی‌روش قرار گرفت. با این حال در جام‌جهانی هر 3 بازی تیم ملی ایران برابر نیجریه، آرژانتین و بوسنی را از روی نیمکت دنبال کرد و این آخرین حضور او در جمع ملی‌پوشان کشورش بود. از آخرین حضور بیت‌آشور در تیم ملی که به 9 خرداد 93 برمی‌گردد و حالا بعد از 4 سال این بازیکن دوباره در لیست کی‌روش قرار گرفته تا به اردوی تیم ملی برگردد.
بازیکنان میانی: سعید عزت‌الهی (آمکار پرم روسیه)، مسعود شجاعی (آاک آتن یونان)، احمد عبدا...‌زاده (فولاد)، سامان قدوس (اوسترسوندس سوئد)، مهدی ترابی (سایپا)، اشکان دژاگه (ناتینگهام فارست انگلیس)، امید ابراهیمی (استقلال)، احسان حاج‌صفی (المپیاکوس یونان)، علی کریمی (سپاهان)، سروش رفیعی (الخور قطر)، علی قلی‌زاده (سایپا)، وحید امیری (پرسپولیس)
غیب کمال کامیابی‌نیا در این لیست نشان می‌دهد که کی‌روش اعتقادی به هافبک تاثیرگذار پرسپولیس ندارد و شاید بتوان بزرگترین غایب در لیست هافبک‌ها را همین بازیکن دانست. دعوت از سروش رفیعی و قرار گرفتن او در لیست 35 نفره هم از دیگر نکات عجیب این لیست است چراکه کی‌روش بارها و بارها نشان داده که اعتقادی به هافبک‌های فانتزی ندارد.
مهاجمان: علیرضا جهانبخش (آلکمار هلند)، کریم انصاری‌فرد (المپیاکوس یونان)، مهدی طارمی (الغرافه قطر)، سردار آزمون (روبین‌کازان روسیه)، رضا قوچان‌نژاد (هیرنوین هلند)، کاوه رضایی (شارلروا بلژیک)
همانطور که پیش‌بینی می‌شد مهاجمان لیگ برتری مثل علی علیپور باوجود درخشش در لیگ و بازی‌های آسیایی جایی در برنامه‌های کی‌روش ندارند. به این ترتیب همه مهاجمان ایران در جام جهانی لژیونر خواهند بود و 6 بازیکن آماده در خط حمله باید برای گرفتن بلیت روسیه با هم رقابت کنند. مسلما جذاب‌ترین رقابت با حضور ستارگان فوتبال ایران در این لیست محدود و 6 نفره خواهد بود و شاید در نهایت یک نفر از این لیست خط بخورد.