به گزارش اکونا پرس،

روز گذشته علیرضا سرلک، امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی و کامران قاسم پور  آزادکاران ایرانی در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در اسلو نروژ موفق شدند به فینال مسابقات صعود کنند و حسن یزدانی و امیرحسین زارع نیز موفق شدند به مدال طلا برسند تا روزی طلایی را برای کشتی ایران رقم بزنند.

حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون کشتی ایران در این خصوص گفت: خدا را شکر بچه ها توانستند توانایی و لایق خود را ثابت کنند و قدرت خود را رخ جهانیان بکشند. حضور ۶ فینالیست و کسب دو مدال طلا برای هر کشوری خوشایند است و این موضوع موجبات خوشحالی مردم ما را فراهم آورده است. ان‌شاالله امروز نیز نتایج خوبی به دست آوریم تا کام ما شیرین تر شود. 

وی افزود: مسلما برای به موفقیت رسیدن شما باید هزینه کند و زمان بگذارید و تنها خدا می‌داند پشت این موفقیت‌ها و برای اینکه ورزشکاران ما بتوانند خنده را روی لبان مردم ایران بیاورند چقد زحمت کشیدند و عرق ریخته‌اند. امیدوار هستم مردم ایران دعا خیر خود را بدرقه راه کشتی‌گیران کنند تا باز هم شاهد درخشش آنها و شادی مردم ایران باشیم.

سوریان در مورد پیروزی حسن یزدانی در برابر دیوید تیلور و انتقام گیری امیر حسین زارع از کشتی گیر گرجستانی بیان کرد: خدا را شکر بچه ها شایستگی‌ها خود را ثابت کردند و نشان دادند توقعی که از آنها هست بیهوده نبوده است و آنها لایق این همه ستایش و افتخار پیروزی هستند. حسن یزدانی بعد از المپیک تمام تمرکز خود را روی این مسابقات معطوف کرد و خدا را شکر در رقابتی جانانه موفق شد تیلور را شکست دهد و به مدال طلا برسد و دل مردم ایران را شاد کند. امیرحسین زارع نیز یک جوان پر تلاش و پر انرژی است که خوشبختانه به خوبی از تجربه مسابقات المپیک بهره برد و به مدال طلا رسید او تا سالها می‌تواند برای ایران افتخار آفرینی کند. شاکر خداوند هستیم از این موفقیت و حقیقتا خستگی ما با این دو مدال در رفت.

قهرمان جهان و المپیک در رشته فرنگی در مورد کشتی‌گیران این رشته و انتظار موفقیت از آنها گفت: مسلما همین طور است فدراسیون کشتی برای همه ورزشکاران اعم از آزادکاران و بچه های فرنگی از مدت‌ها برای حضور در مسابقات المپیک و جهانی برنامه ریزی کرده است و امیدوار هستیم در این رشته نیز بچه های ما موفق شوند همچون آزاد کاران درخشان ظاهر شوند.

منبع: ایلنا