به گزارش اکونا پرس،
دکتر سید رضا صالحی امیری که جهت شرکت در بیست و پنجمین اجلاس آنوک در یونان حضور دارد در حاشیه این نشست با دکتر تاکدا دیدار و گفتگو کرد‌.
 
دکتر صالحی امیری در ابتدای این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری خوب و منظم رویداد بزرگ المپیک ۲۰۲۰ توکیو از میزبانی مناسب این کشور تقدیر و تشکر کرد و گفت: انصافا برگزاری بازیها در دوران شیوع بیماری کرونا کار بسیار بزرگ و سختی بود که از عهده ی آن برآمدید.  
 
وی به دیدارهای پیشین و بررسی های انجام شده روی متن اولیه تفاهم نامه همکاری دوجانبه اشاره کرد و گفت: دو کشور از گذشته های دور در تمامی موارد بخصوص ورزش ارتباط مناسبی داشته اند که امیدوارم با نهایی شدن این تفاهم نامه زمینه تعامل دو چندان شود.
 
وی به سابقه برگزاری اردوهای مشترک ورزشی ایران و ژاپن اشاره نمود و تداوم تشکیل این اردوها و همچنین تبادل مربی و برگزاری دوره های آموزشی را خواستار شد که البته با استقبال خوب و قول همکاری ویژه دکتر تاکِدا مواجه شد.
 
دکتر تاکدا نیز از حضور کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو تقدیر و تشکر کرد و گفت: المپیک ۲۰۲۰ بواسطه حضور پرشور کشورها از جمله ایران زیبا و به یادماندنی شد. 
ما بهمراه کمیته بین المللی المپیک شبانه روزی کار کردیم تا ضمن احترام به فلسفه المپیک بتوانیم به مردم دنیا امید دهیم که می توان در کنار هم خوب و شاد زندگی کرد.
 
وی در پایان قول مساعد داد تا هر چه سریعتر مراتب نهایی شدن تفاهم نامه را پیگیری نماید.