به گزارش اکونا پرس،

در این دیدار رعد حمودی رئیس کمیته ملی المپیک عراق ضمن تشکر از قبول دعوت و حضور دکتر صالحی امیری و هیئت همراه به کشورش افزود: ما دو کشور دوست و برادر هستیم که می توانیم با استفاده از ظرفیت های  خود شاهد رشد هر چه بیشتر ورزش در هردو کشور باشیم و امیدوارم که کمیته های ملی المپیک دو کشور در راستای پیاده سازی بندها و مفاد تفاهم نامه تمام تلاش خود را بکار ببندند.
وی تصریح کرد:ایران در برخی رشته های ورزشی جزو قدرتهای جهانی محسوب شده و می تواند کمک بسزایی در رشد و ارتقا ورزش عراق داشته باشد و تبادل مربی و برگزاری اردو های مشترک تاثیر بسزایی در این زمینه دارد.
در ادامه رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان  در نشست با حمودی رئیس کمیته ملی المپیک عراق گفت: کشور عراق  دوست و برادر ماست و آقای حمودی همانند برادری عزیز و قابل احترام برای رشد ورزش عراق بسیار دلسوزانه فعالیت می کند  و همین عشق و علاقه به رشد ورزش کشور برادر، ما را بر آن داشت تا بیش از پیش به فکر حمایت و همکاری در بسیاری از زمینه های ورزشی  باشیم.
وی افزود: شب گذشته کاراته ما در ازبکستان در رده های پایه قهرمان آسیا و همچنین  اخیرا وزنه برداری ما نایب قهرمان جهان شده است، کشتی ما نیز جایگاه جهانی و المپیکی دارد که البته ارتباط بسیار خوبی نیز با فدراسیون عراق دارد و آنها هم اکنون برای برپایی اردوی مشترک در بغداد هستند.
وی ادامه داد: تیراندازی ، والیبال و بسکتبال ما و در بسیاری دیگر از رشته ها پتانسیل لازم را برای کمک و همراهی با  ورزش عراق را دارد وهدف از حضورمان در اینجا آشنایی با ظرفیت های شما بود تا با کمک و همکاری هم به امید خدا  در بازیهای آسیایی و کشورهای اسلامی تاثیر این مشارکت را ببینید.
دکتر صالحی امیری افزود: علاوه بر حضوری موفق در بازی‌های آسیایی هانگژو و کشور‌های اسلامی، برای چهارمی آسیا هدف‌گذاری کرده ایم همچنین برای بازی های المپیک پاریس ۲۰۲۴ هم جهش خوبی طراحی کرده ایم و بدون هیچ ملاحضه ای از همین امروز آماده همکاری با ورزش عراق هستیم.
 رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: اینجا (عراق) خانه ماست، آرمانهای قلبی ما اینجا هستند و ایران هم خانه شماست ورزش نزدیکی و برادری می آورد و اگر آمادگی داشته باشید ظرف یکی دو ماه آینده می توانیم میزبان مقامات ورزش عراق، کمیته ملی المپیک و روسای فدراسیون های شما باشیم  تا تبادل های دو جانبه فنی بین رشته های مورد نظر صورت گیرد.
صالحی امیری ابراز داشت:از یک ماه آینده برای اجرای تفاهمنامه ورزشی بین دو کشور و  بنا بر  درخواست فدراسیون های ورزشی طرفین آماده هر نوع همکاری هستیم بخصوص که محجبه بودن ورزشکاران دختر عراقی نیز  امکان برگزاری دیدارها و اردو های مشترک را برای تیم های ملی بانوان دو کشور فراهم می آورد.
رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان افزود: همچنین دوره های آموزشی خاصی  در آکادمی ملی المپیک که اخیرا جزو ۱۲ آکادمی برتر دنیا شده است داریم و می توانیم دوره های مختلف پیشرفته مدیریت ورزش،مربیگیری پیشرفته و دوره های پیشرفته علمی و نظری برای سرپرستان و مدیران ورزشی زیر نظر بهترین اساتید برایتان برگزار کنیم.