به گزارش اکونا پرس،

پس از فراخوانی که مردادماه سال 1400، توسط مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک و در خصوص برگزاری دهمین دوره تربیت مربی مهارت های ذهنی اعلام شد، 40 نفر آقا و خانم برای حضور در این دوره ثبت نام کردند که پس از بررسی مدارک ارسالی این افراد، 28 نفر برای انجام مصاحبه ورودی دوره دعوت شدند که در نهایت 14 نفر قبول‌شدگان این مصاحبه ها جواز حضور در دوره را کسب کردند.

لازم به ذکر است دهمین دوره تربیت مربی مهارت های ذهنی جمعأ از 400 ساعت آموزشی تشکیل شده است که شرکت کنندگان از تاریخ 7 مهرماه و به مدت 13 هفته، آموزش نظری دوره را پشت سر گذاشتند.

این نفرات در آزمون پایانی که در دو بخش تئوری و شفاهی انجام گرفت حضور یافتند. در ادامه قبول شدگان آزمون های پایانی، به مدت 300 ساعت زیر نظر افراد با تجربه در حوزه روانشناسی ورزشی، کارورزی خود را پشت سر خواهند گذاشت و پس از موفقیت در این دوره کارورزی، به دریافت گواهینامه مربیگری مهارت‌های ذهنی آکادمی ملی المپیک مفتخر خواهند شد.

با توجه به نقش مهارت های ذهنی در شکوفایی توانمندی های بدنی، تکنیکی، و تاکتیکی ورزشکاران به ویژه در شرایط دشوار مسابقات و با عنایت به اینکه ورزش کشور به افراد توانمند در حوزه مشاوره روان شناختی نیاز مبرمی دارد، آکادمی ملی المپیک اقدام به برگزاری دهمین دوره تربیت مربی مهارت های ذهنی نمود.