به گزارش اکونا پرس،

سایت فوتسال پلنت رده بندی نهایی ۱۰ سرمربی برتر فوتسال جهان در رده ملی را اعلام کرد و بر این اساس محمد ناظم الشریعه، سرمربی سابق تیم ملی فوتسال کشورمان در رده پنجم برترین سرمربیان جهان قرار گرفت.

ناظم الشریعه طی ۶ سال حضورش در تیم ملی فوتسال ایران، موفق شد ۵ مرتبه در میان ۱۰ مربی برتر جهان قرار بگیرد. او یک بار رتبه چهارمی، ۳  بار رتبه پنجمی و یک بار رتبه هشتمی را به خود اختصاص داده است.

همچنین ژورژه گومز، سرمربی تیم ملی فوتسال پرتغال که توانست این تیم را در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۰ لیتوانی به مقام قهرمانی برساند، از دید سایت فوتسال پلنت به عنوان برترین سرمربی جهان در سال ۲۰۲۱ انتخاب شد.

تیم ملی فوتسال ایران در جمع ۴ تیم جهان

تیم ملی فوتسال کشورمان بعد از قرار گرفتن در جمع ۱۰ تیم برتر جهان از دید سایت فوتسال پلنت جایگاه چهارم دنیا را به خود اختصاص داد. تیم ملی پرتغال، قهرمان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی هم بهترین تیم ملی شناخته شد. 

همچنین باشگاه مس سونگون موفق شد رتبه نهم برترین باشگاه‌های جهان را از آن خود کند. در بین برترین بازیکنان ملی پوش علی اصغر حسن زاده، کاپیتان تیم ملی فوتسال کشورمان در رده هفتم جهان ایستاد و علیرضا صمیمی دروازه بان ملی پوش کشورمان هم در رتبه هفتم برترین دروازه بانان جهان قرار گرفت. سالار آقاپور، بازیکن مس سونگون هم در رتبه ششم برترین بازیکنان جهان در رده باشگاهی ایستاد.

سایت فوتسال پلنت به بخش بانوان هم پرداخت و گلاره ناظمی، داور بین المللی کشورمان که در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی قضاوت کرد، توانست عنوان هفتمین داور برتر جهان را به دست آورد. در بخش باشگاهی هم نرگس علوانی، سرمربی تیم فوتسال بانوان پالایش نفت آبادان در میان برترین سرمربیان جهان، رتبه هشتم را به خود اختصاص داد. در میان بازیکنان هم سهیلا ملمولی و فرزانه توسلی به ترتیب رتبه‌های هفتم و هشتم برترین بازیکنان جهان در سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص دادند.