به گزارش اکونا پرس،
دکتر سید حمید سجادی، در مراسم افتتاحیه برگزاری نمایشگاه نقاشی به مناسبت المپیک زمستانی با اشاره به تعداد ورزشکاران اعزامی به این رویداد اظهارداشت: کشورمان سه نماینده در المپیک زمستانی خواهد داشت که در این بازی هاهیات همراهی متشکل از مربی و سرپرست ملی پوشان کشورمان را همراهی می کنند.

وزیر ورزش و جوانان ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این برنامه به خصوص سفارت چین بیان کرد : سفیر چین فعالیت‌های بسیار ارزشمندی را در کشور ما آغاز کرده‌است و من سوابق این تعاملات را که مطالعه می‌کردم، به این فعالیت‌ها افتخار کردم.

وی در ادامه با اشاره به جلسه روز گذشته اش با سفیر چین توضیح داد: جلسه مفصل و بسیار خوبی را با سفیرمحترم چین در محل وزارت ورزش و جوانان داشتیم که گزارش آن را فردا(چهارشنبه) به هیئت دولت تقدیم خواهم کرد.

دکتر سجادی ادامه داد: ما با وزارت امور خارجه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته سرفصل هایی را در دستور کار همکاری قرار داده ایم و به نظرم فصل جدیدی از همکاری‌های دو کشور در زمینه ورزش و جوانان پیش روی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر همکاری های مشترک میان چین و ایران در راستای همکاری های مشترک افزود : امیدوارم این نوع تعاملات و همکاری‌ها سرمنشأ کارهای خیر و اتفاقات ارزشمند در حوزه ورزش و جوانان برای دوکشور باشد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه سخنانش برپایی نمایشگاه نقاشی به مناسبت المپیک زمستانی با ابتکار سفارت چین رابسیار ارزشمند توصیف کرد و توضیح داد: محتوا و مفهوم کار در خصوصی المپیک زمستانی ومختص کودکان بود و از این جهت که کودکان، آینده جهان هستند این اقدام قابل تقدیراست‌

وی همچنین این نکته را توضیح داد که چنین برنامه هایی با محتوای فرهنگی، اجتماعی و هنری، اثرات ارزشمندی از ورزش را در اذهان کودکان حک می کند.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه این نوع تعامل‌سرفصل جدیدی از همکاری‌های مشترک میان دو کشور است ،بیان کرد: افق بسیار ارزشمندی را پیش روی خوددر وزارت ورزش و جوانان و همچنین بین تهران وپکن می‌بینم.

دکتر سجادی پایان سخنانش اظهارداشت: کشور چین رویدادهای ورزشی بسیار خوبی را میزبانی کرده است، برگزاری این رویداد هم به تکنولوژی خاصی نیاز دارد و امیدوارم این مسابقات هم به بهترین شکل برگزار شود.