به گزارش اکونا پرس،

رکوردهای ثبت شده از صعود تیم‌های آسیایی نشان می‌دهد سریع‌ترین صعود یکی از تیم‌های قاره کهن به جام جهانی در این دوره رقم خورده و تیم ملی ایران توانست پس از برگزاری ۷۰ درصد بازی‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، حضورش را قطعی کند.

کره جنوبی و چین در رده دوم مشترک سریع‌ترین صعودهای آسیایی تاریخ به جام جهانی قرار دارند که هر کدام پس از برگزاری ۷۵ درصد مسابقات صعودشان را قطعی کرده‌اند.

در این رده‌بندی، تیم‌های آسیایی ۱۵ مرتبه موفق شده‌اند صعودی سریع به جام جهانی را رقم بزنند و سایر صعودهای تیم‌های آسیایی پس از پایان مسابقات نهایی انتخابی جام جهانی یا پلی‌آف بوده که ۱۰۰ درصد مسابقات انجام شده است.

نکته جالب توجه اینکه، در این دوره از مسابقات انتخابی جام جهانی در تمام کنفدراسیون‌ها نیز فقط برزیل توانسته سریع‌تر از ایران صعودش را به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قطعی کند. تیم ملی برزیل پس از برگزاری ۶۷ درصد مسابقات (بازی دوازدهم از ۱۸ بازی انتخابی) صعودش را قطعی کرد و ایران پس از برگزاری ۷۰ درصد مسابقات (بازی هفتم از ۱۰ بازی انتخابی) این کار را انجام داد.

آرژانتین در رده سوم این رده‌بندی قرار دارد که پس از برگزاری ۷۸ درصد مسابقات (بازی چهاردهم از ۱۸ بازی انتخابی) به جام جهانی صعود کرده است. با توجه به رو به پایان بودن مسابقات در تمام قاره‌ها هیچ تیمی نمی‌تواند صعودی سریع‌تر از این سه تیم به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر داشته باشد.

آلمان و دانمارک نیز دو تیمی هستند که پس از برگزاری ۸۰ درصد بازی‌ها (هشتمین بازی از ۱۰ بازی انتخابی) توانستند میان تیم‌های اروپایی صعودی سریع را به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رقم بزنند.