به گزارش اکونا پرس،

کیکاووس سعیدی در گفت و گو با ایرنا این خبر را داد و گفت: بخش‌های باقیمانده این آیین نامه روز گذشته در نشست هیات اجرایی کمیته‌ملی‌المپیک پس از بررسی به تصویب رسید و اکنون در حال ویرایش است.

وی در ادامه می‌گوید: هفته آینده هم این آیین‌نامه برای اعضای مجمع عمومی کمیته‌ ملی‌ المپیک ارسال می‌شود و سپس در مجمع عمومی سالیانه ۱۷ اسفند که انتخاباتی نیست به تصویب می‌رسد.

سخنگوی کمیته‌ ملی‌ المپیک در پاسخ به این سوال که در صورت تصویب آن چه زمانی برای کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) ارسال می‌شود، گفت: با تصویب آن در مجمع عمومی ۱۷ اسفند و پس از ترجمه در همان ماه به نهاد بین‌المللی ورزش ارسال خواهد شد.

سعیدی درباره اینکه اگر این آیین‌نامه در مجمع عمومی ۱۷ اسفندماه به تصویب اعضا نرسد چه خواهد شد که توضیح داد: اگر ایرادی به آیین‌نامه اجرایی انتخابات از سوی اعضای مجمع وارد شود، باید دوباره اصلاحات صورت بگیرد و مجدد برای اعضای مجمع ارسال کنیم.   

وی درباره مجمع انتخاباتی کمیته‌ ملی‌ المپیک هم گفت: مجمع‌ انتخاباتی کمیته‌ با تصویب اعضای مجمع و تایید آی.او.سی برگزار خواهد شد.

سخنگوی کمیته ملی المپیک درباره تخصیص اعتبارات به فدراسیون در کمتر از ۲ ماه مانده به پایان سال گفت: بودجه امسال به طور کامل به فدراسیون‌ها پرداخت شده است و علاوه بر آن ۲۰ درصد دیگر هم تخصیص داده شد.

سعیدی افزود: اگر منابعی در اختیار این نهاد قرار گیرد، امکان پرداختی به فدراسیون‌هایی که شرایط خاص دارند، وجود دارد.

وی درباره شرایط بازدید اعضای هیات اجرایی از اردوهای تیم‌های ملی به دلیل سویه اُمیکرون در کشور گفت: اردوها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال برگزاری است اما بازدید از تیم‌های ملی منوط به فراهم شدن شرایط  ناشی از ویروس کرونا است.