به گزارش اکونا پرس،
حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان امروز در مجمع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که در وزارت اقتصاد و دارایی برگزار می‌شود، حضور یافت.
این جلسه در راستای واگذاری دو باشگاه پایتخت به بخش خصوصی و تصمیم گیری در خصوص نماد استقلال و پرسپولیس در بورس تشکیل شد.
رییس سازمان خصوصی سازس بعد از پایان نشست گفت: ارزش گذاری 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال در این جلسه به تصویب رسید.
حسین قربانزاده افزود: ارزش نهایی باشگاه پرسپولیس 3 هزار و 210 میلیارد تومان و ارزش نهایی باشگاه استقلال 2780 میلیارد تومان اعلام شد. این ارزش گذاری رسمی کارشناسان دادگستری از دارایی های این 2 باشگاه و به ویژه دارای نامشروط که لگو این 2 باشگاه است مورد تصویب اعضای هیات واگذاری قرار گرفت.
وی گفت: مقرر شد در مجامع این 2 باشگاه درخصوص افزایش سرمایه از محل صرف سهام زیر نظر دولت مصوبه نهایی ارائه شود و بعد به طور مجدد در هیئت واگذاری مطرح شود. عملا مردم می توانند با ارزشگذاری صورت گرفته است، در افزایش سرمایه 2 باشگاه با فرایندی که صورت گرفته است مشارکت داشته باشند.
رییس سازمان خصوصی سازی گفت: پس از ثبت در سازمان بورس و درج در بازار پایه فرابورس مردم می توانند در این افزایش سرمایه مشارکت کنند. انشاله تا هفته آینده و نهایتا هفته اول اسفند این اتفاق خواهد افتاد.
قربانزاده افزود: تغییر در ترکیب سهامداری این 2 باشگاه بررسی شد و در 6 ماه آینده تا اواسط سال 1401 بلوک های مدیدیتی 2 باشگاه هم واگذار می شود تا هم حکمرانی بهتری داشته باشیم و هم مشکل (AFC) و خطر حذف این 2 باشگاه برطرف شود و این 2 باشگاه بتوانند با قدرت در جام باشگاه های آسیا حاضر شوند.