به گزارش اکونا پرس،
ماجد صالح عبدالرحیم رئیس فدراسیون کانویینگ و تحسین علی احمد رئیس فدراسیون بادبانی عراق که به همراه هیأت عالی‌رتبه ورزشی این کشور به ایران سفر کردند، صبح امروز با حضور در دریاچه آزادی از فدراسیون قایقرانی بازدید و با علیرضا سهرابیان رئیس و مسئولین فدراسیون قایقرانی دیدار کردند.
 
در این دیدار دو طرف تفاهم‌نامه همکاری برای انجام فعالیت‌های مشترک از جمله تبادل تجهیزات، برگزاری اردوهای مشترک و همکاری‌های آموزشی امضاء کردند.
 
رئیس فدراسیون قایقرانی در این دیدار گفت: از حضور مقامات ورزشی خصوصا روسای فدراسیون قایقرانی عراق در کشور بسیار خرسندیم. حضور دو رئیس فدراسیون در حوزه قایقرانی در جمع هیات عالی ورزشی کشور عراق نشان از اهمیت قایقرانی در میان رشته‌های ورزشی دارد.
 
علیرضا سهرابیان ادامه داد: پیش از این با فدراسیون کانوئینگ عراق همکاری داشتیم و برای برپایی اردوی آبهای آرام به دریاچه آزادی آمده بودند. آمادگی داریم این همکاری‌ها را با دوستان خود در کشور عراق ادامه و گسترش دهیم.
 
وی در خصوص همکاری با فدراسیون‌های کانوئینگ و بادبانی عراق اظهار کرد: با رویکرد فدراسیون جهانی به ایران و این که فدراسیون ما مسئول توسعه قایقرانی در غرب آسیاست، حتما حمایت لازم از نظر آموزشی و تکنیکی را با کشور عراق خواهیم داشت.
 
سهرابیان همچنین گفت: در فضاهای مختلف و رشته‌های مختلف آماده میزبانی از اردوهای ملی عراق هستیم و در بحث آموزش مربیان نیز زمینه همکاری به صورت حضوری و آنلاین را داریم.
 
 
رئیس فدراسیون کانوئینگ عراق نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از حضور در ایران بیان کرد: از استقبال گرم شما متشکریم و مفتخریم که زمینه همکاری با قایقرانی ایران به عنوان یکی از شناخته شده ترین مجموعه های قایقرانی در آسیا داریم.
 
ماجد صالح عبدالرحیم ادامه داد: ما به حمایت ایران خصوصا در بحث تجهیزات نیازمندیم و در کنار آن برگزاری اردوهای مشترک و استفاده از دانش مربیان ایرانی به قایقرانی عراق کمک خواهد کرد.
 
وی همچنین گفت: ورزشکاران و مربیان ایرانی همیشه در مسابقات در کنار ورزشکاران عراق بوده‌اند و به عنوان یک کشور همسایه همیشه از حمایت ایشان بهره مند بوده‌ایم.
 
عبدالرحیم تاکید کرد: می‌دانیم که ایران در زمینه تولید قایق و تجهیزات فعالیت خوبی دارد و مایلیم با انجام تفاهمات از تجهیزات ایرانی در قایقرانی عراق استفاده کنیم.
 
 
رئیس فدراسیون بادبانی عراق نیز در این دیدار اظهار کرد: بادبانی عراق مانند ایران تازه تاسیس است و در این رشته می‌توانیم در کنار هم در غرب آسیا توسعه پیدا کنیم. ما آماده هرگونه همکاری با ایران در این زمینه هستیم و در کنار آن از دانش مربیان و ورزشکاران ایرانی استفاده خواهیم کرد.
 
تحسین علی احمد همچنین بیان کرد: ایران فعالیت خوبی در بادبانی دارد و در کنار آن دریای شمال و جنوب ایران بهترین فضا را برای تمرینات قایقرانی را فراهم کرده است. ما مایلیم ورزشکاران بادبانی عراق برای تمرین به ایران بیایند و در کنار آن از تجربه و دانش ورزشکاران و مربیان ایرانی استفاده کنند.
 
وی ادامه داد: ما نیز از نظر تجهیزاتی در کنار ورزشکاران و فدراسیون ایران هستیم و زحمات ایشان را به بهترین نحو جبران خواهیم کرد.
 
در ادامه این دیدار روسای فدراسیون قایقرانی ایران و عراق با حضور در اماکن دریاچه آزادی از تمرینات ورزشکاران دیدن کردند و بازدید میدانی از شرایط محل دائمی اردوی تیم‌های ملی قایقرانی در این دریاچه داشتند.