به گزارش اکونا پرس،
طاهر ه طاهریان نائب رئیس کمیته ملی المپیک روز گذشته با حضور در ستاد عالی ورزش که در محل وزارت ورزش و جوانان و با حضور اعضای این ستاد برگزار شد به بررسی دستاوردهای ورزش قهرمانی زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی و ضرورت توجه به حضور حداکثری بانوان در رویدادهای پیش رو پرداخت . 
 
نائب رئیس کمیته ملی المپیک اظهار داشت : انقلاب اسلامی فرصت خوبی بود تا بانوان ما بتوانند تربیت نیروی انسانی در کلیه زمینه های داوری ، مربیگیر ،  مدیریتی  و حتی تحصیلات عالی دانشگاهی مرتبط با رشته تربیت بدنی  داشته باشند . اما پیش از همه اینها جامعه نیازمند تغییر دیدگاه و نگرش نسبت به ورزش بانوان به خصوص در عرصه قهرمانی بود . فعالیت هایی مستمری در حوزه ورزش بانوان جریان داشت به خصوص در رشته های پایه که عموما با استقبال خوبی هم مواجه بود ولی محدود به ورزش همگانی بود . 
 
وی ادامه داد : محدودیت های حضور بانوان در عرصه قهرمانی نیازمند زمان بود ، فرصتی به منظور حل این موانع و همراه کردن نگرش جامعه و ایجاد قوانین و اخذ مجوزهای لازم در سازمان های زیربط و مجلس شورای اسلامی می طلبید . 
 
طاهریان با اشاره به اینکه نقطه عطف آغاز ورزش قهرمانی زنان در ایران و حتی کشورهای اسلامی با شروع مسابقات بانوان کشورهای اسلامی همراه بود افزود : با شروع این بازیها ، نگرش ها و باورها به سمت ورزش قهرمانی بانوان شکل گرفت و به تبع آن تربیت نیروی متخصص در همه زمینه ها آغاز شد و با این شروع شیرین  همزمان با چهارمین دوره بازیهای اسلامی زنان ، ورزش قهرمان بانوان درایران به اوج خود رسید و مسیری آغاز شد که امروز ما شاهد درخشش بانوان در رشته هایی هستیم که حتی به مراتب از آقایون قوی تر و جلوتر در عرصه قهرمانی حضور دارند . 
نائب رئیس کمیته ملی المپیک اضافه کرد : به نظر می رسد حضور حداکثری بانوان در بازیهای کشورهای اسلامی و همچنین بازیهای آسیایی هانگژو فرصت بسیار خوبی است تا هم سطح کیفی و قهرمانی بانوان را بالا ببریم و هم شرایط لازم برای رسیدن به سکوهای اسیایی و جهانی و در افقی بلندتر کسب سهمیه حضور در بازیهای المپیک و ایستادن بر سکوهای قهرمانی بانوان محقق گردد .
وی در تاکید تحول ورزش قهرمانی بانوان اظهار داشت : در برخی رشته ها شرایط بانوان بهتر از شرایط بانوان شده که این مهم تنها در نتیجه همت و تلاش انها دراین رشته ها بوده که می توان به سپک تاکرا وبسیاری از رشته های تیمی مثل والیبال ، کبدی  ، بسکتبال ، فوتسال و ... اشاره کرد که شاهد موفقیت های بسیاری در رقابت های قهرمانی اسیا و جهان و حتی کسب مدال و عنوان قهرمانی در این رشته ها بوده ایم .  
طاهریان در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به نوپا بودن ورزش قهرمانی که نیازمند حمایت بیشتر مسئولان ، ایجاد شرایط برابر در فدراسیون ها  ، برنامه ریزی خاص برای بانوان و تخصیص بودجه های جداگانه برای حمایت از ورزش بانوان در فدراسیونها وایجا د زیرساخت ها می باشد از حضور مربیان خارجی در کنار تیم های بانوان حمایت کرد و افزود : استفاده  از مربیان خارجی به معنای عدم توانایی مربیان داخلی و نفی انها نیست ولی با این کار ما قطعا شاهد رشد بیشتر در عرصه قهرمانی خواهیم بود .