به گزارش اکونا پرس،

نخستین مرحله از اردوهای آماده سازی تیم ملی کاراته آقایان با حضور ۴ کاراته کای برتر اوزان مختلف مسابقات قهرمانی کشور و ملی پوشانی که پیش از این در مسابقات قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ حضور داشتند، از ۶ اسفند ماه 1400 در آکادمی ملی المپیک آغاز شده است.
این نفرات صبح امروز و در حضور شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته آقایان در آزمون های آمادگی جسمانی مرکز سنجش و توسعه قابلیت های جسمانی آکادمی حضور پیدا کردند.
علی مسکینی و مجید حسن نیا در وزن منفی ۶۰ کیلوگرم، سید علی کریمی و امیررضا میرزایی در وزن منفی ۶۷ کیلوگرم، علی اصغر آسیابری و مهدی شهگل در وزن منفی ۷۵ کیلوگرم، ذبیح الله پورشیب و مهدی خدابخشی در وزن منفی ۸۴ کیلوگرم، سجاد گنج زاده و صالح اباذری در وزن مثبت ۸۴ کیلوگرم دعوت شدگان به این اردو هستند که برای حضور در مسابقات انفرادی قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ انتخاب شده بودند.
همچنین اسامی نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشور که در اولین مرحله اردوی تیم ملی حضور دارند به شرح زیر است:
وزن منفی ۶۰ کیلوگرم: علی اکبر بختیاری، پوریا اقدسی، سینا جلیلیان و محمد حسین قاسمی.
وزن منفی ۶۷ کیلوگرم: علیرضا فرجی، هادی کیانی، مرتضی نعمتی و حمیدرضا اسمعیلی.
وزن منفی ۷۵ کیلوگرم: سامان عدالتی، الیاس محمدزاده، علیرضا حیدری و علی رحیمی.
وزن منفی ۸۴ کیلوگرم: امیرحسین فداکار، اسماعیل معتمدی، امیر اسلامی و رئوف دست افکن.
وزن مثبت ۸۴ کیلوگرم: محمود نعمتی، مجید نیکوهمت، سامان حیدری و علیرضا اکبری.
شایان ذکر است نفرات دعوت شده به اردوی مذکور که جهت برپایی اردویی شبانه روزی از روز گذشته پس از انجام تست پی‌سی‌آر، قرنطینه و رعایت کامل نکات بهداشتی در هتل آکادمی ملی المپیک استقرار پیدا کرده اند،  پس از حضور در آزمون های آمادگی جسمانی، از بعد از ظهر امروز در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد.
برنامه مسابقات آتی ملی پوشان کاراته ایران که در کمتر از دو ماه باید در سه رویداد مهم مسابقات قهرمانی آسیا، بازیهای کشورهای اسلامی و بازیهای آسیایی هانگژو شرکت کنند به شرح زیر است:
بازیهای کشورهای اسلامی 19 تا 20 مرداد 1401، مسابقات کاراته قهرمانی آسیا به میزبانی ازبکستان و طی روزهای 29 تیر تا 2 مردادماه 1401 و بازیهای آسیایی هانگژو 20 تا 22 شهریور 1401.
لازم به ذکر است کاراته کاهای تیم ملی، علاوه بر مسابقات مذکور و تا پیش از اعزام به بازی های آسیایی، سه مرحله مسابقات کاراته وان پرتغال(2 تا 4 اردیبهشت)، مراکش (23 تا 25 اردیبهشت) و آذربایجان (11 تا 13 شهریور) را نیز پیش رو دارند.