به گزارش اکونا پرس،

رضا صالحی امیری در نشست با اصحاب رسانه گفت:تلاش ما این بود که از روزمرگی فاصله بگیریم،از حاشیه پرهیز و در متن حرکت کنیم و وحدت و انسجام را محور ورزش قهرمانی ایران قرار دادیم.

صالحی امیری ادامه داد:۴ سال در مسیر توسعه دیپلماسی ورزش حرکت کردیم و محصول این دیپلماسی ۱- کاهش تهدید نسبت به ورزش قهرمانی ایران ۲- تولید فرصت های جدید، بود.

صالحی امیری گفت: قول دادیم که منابع بودجه ای کمیته را افزایش دهیم که در ابتدا بودجه کمیته ۴۴ میلیارد بود و ۳۸ درصد آن را تخصیص داده بودند و حالا این بودجه  بیش از ۳۲۰ میلیارد است و ۱۰۰ درصد آن تخصیص داده شد.

رئیس کمیته ملی المپیک اعلام کرد: بازی‌های آسیایی به دلیل انصراف دولت چین امسال برگزار نخواهد شد و در سال ۲۰۲۳ برگزار می شود.

بازی‌های جوانان آسیا نیز لغو شده است و دور بعدی این رقابت‌ها در سال ۲۰۲۵ در تاجیکستان برگزار شود.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: نامه‌ای خطاب به  IOC آماده کردم که با توجه به تعویق بازی‌ها و اینکه من و هیئت اجرایی مصمم به برگزاری انتخابات هستیم آیین نامه انتخابات را تصویب و ابلاغ کنند.بعد از حضور در تهران روز گذشته نشست فوق العاده هیئت اجرایی برگزار شد و بحث برگزاری انتخابات در اولین فرصت مطرح شد. اولین نظر برای برگزاری انتخابات این بود که اطلاعیه ثبت‌نام در اول خرداد باشد و 45 روز بعد یعنی 20 تیر تاریخ برگزاری انتخابات باشد این زمان منطقی ترین و نزدیک زمان برای برگزاری انتخابات است. پیشنهاد دوم توسط روسای فدراسیون‌ها اعلام شد که چون با بازی‌های اسلامی تداخل داشت اولین اطلاعیه 15 تیر و انتخابات 30 مرداد باشد.

وی تصریح کرد: آنها معتقد بودند در زمان پیشنهادی دوم، روسای فدراسیون‌ها و افرادی که حق رای دارند در تهران باشند. جمع‌بندی این بود که این موضوع در مجمع اعلام شود. مجمع باید به درخواست رئیس حداقل دو‌هفته قبل اطلاع رسانی شود. دیروز دعوتنامه را صادر کردیم و برای 3 خرداد زمان مجمع را اعلام کردیم. هر تصمیمی مجمع بگیرد همان زمان بیانیه مجمع صادر خواهد شد.

وی در خصوص زمان بازنشستگی‌اش گفت: تاریخ بازنشستگی من بر اساس 35 سال خدمت 15 تیر خواهد بود. روند اصلاح اساسنامه با حضور من تسریع شد. در جلسات هیئت اجرایی بحث و تصویب شد و بعد اساسنامه در مجمع تصویب و به کمیسیون اجتماعی دولت ارسال و تایید شد بعد به صحن دولت رفت و بعد از آن به شورای نگهبان ارسال و تصویب شد و نهایتا  تصویب اساسنامه توسط شورای نگهبان در تاریخ 24 آبان سال 1400  انجام شد. این اساسنامه در دی ماه توسط مخبر به ما ابلاغ شد. ماده 19 اساسنامه مصوب کمیته اعلام کرده که ریاست کمیته شغل محسوب نمی‌شود.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: الان 61 سال سن دارم و امکان ادامه تا 4 سال دیگر را دارم، البته چنین قصدی ندارم. بر اساس اساسنامه هم می‌توانم ادامه دهم. سه نفر از اعضای هیئت اجرایی بازنشسته هستند اما بر اساس همین موارد در هیئت اجرایی هستند و حق رای دارند. برنامه ریزی من دوره چهار ساله است و برنامه 12 گانه خود را انجام دادم و پرچم را به فرد شایسته دیگری ‌خواهم سپرد.